Какви права имат потребителите при пътуване?

04.07.2015 / 00:31 1

В разгара на летните отпуски 20 европейски държави, сред които и България, едновременно се опитват да насочат вниманието на гражданите към това, на което имат право при проблеми с пътуването. За четвърта поредна година, днес у нас беше отворено така нареченото Гише на пътника в салон на Терминал 2 на Летище София. 

Изгубен багаж, закъснение на самолета или отмяна на полет. Какво да правим? Пътуващите със самолет масово не знаят, че в случай на отлагане на полета с повече от два часа, вие имате правото да изискате от авиокомпанията, с която трябва да излетите, безплатни храни и напитки. А ако плановете ви са много объркани, дори и настаняване в хотел.

"Веднъж съм се сблъсквала с проблеми при пътуване – багажът ми не пристигна, дойде чак на следващия ден. И попълвахме там съответните документи на летището, оплаквахме се", разказа пасажерът Анна Ангелова. 

Чрез Гишето на пътника много от днешните пасажери научиха, че при отмяна на полет с повече от 5 часа, авиокомпанията е длъжна да им възстанови цената на билетите. В случай на изчезнал багаж пък пътниците имат право на обезщетение до 1200 евро. А таблата на летищата винаги трябва да работят, предаде репортер на Bulgaria On Air.

"В нашия център от 2014-а година досега имаме около 990 жалби - трансгранични, от които 345 са свързани с транспорт", заяви Игнат Арсенов, директор на Европейския потребителски център.

Проблеми обаче имат не само авиопътниците. Само в първите дни на юли в Комисията за защита на потребителите са получени няколко десетки жалби, свързани с дублиране на резервации за почивки и непредоставяне на туристически услуги. Затова от КЗП откриват безплатни приемни за гражданите в повечето ни летни курорти.

"Целта е основно да можем да дадем повече информация за потребителските права. Да знаят хората как да се защитят, когато имат някакъв проблем, свързан с тяхното пътуване или въобще с ваканцията им", каза Димитър Маргаритов, председател на КЗП.

На 6 юли Гише на пътника ще има на Софийската автогара.

 

Dnes bg
 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
2
3
kris (преди 8 години)
Рейтинг: 340558 | Одобрение: 54738
Дали това ще се отрази обаче на обслужването от българските линии на летищата извън страната ? Два пъти ми се е случвало да вися по повече от 12 и 16 часа в Лондон , чакайки българския самолет , 3 пъти не ми дойде багажа и за всичко  ми се каза да пия една студена вода.....А във Франкфурт германците ми донесаха закъснелия багаж на посочения адрес , плюс 80 евро компенсация ......
Аз мога! Трудно е да съм съвършен, но ми се налага!

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама