Наш специалист: Прибързано е да се хвърля вината за самолета върху Лубиц

27.03.2015 / 07:06 0

Твърде рано е да се говори, че вторият пилот на самолета А320 на "Джърман Уингс" Андреас Лубиц е разбил умишлено машината във Френските Алпи. Трябва да се приеме версията, че пилотът е бил в безсъзнание и е необходимо да се изчака разшифроването на данните от кутията, записвала параметрите на полета. Това заяви авиационният експерт Ангел Борисов в ефира на Нова ТВ. "България е първа по разшифрирането на данни от черни кутии в Източна Европа и за мен е смущаващо, че обявяването, че вторият пилот за убиец на такъв ранен етап. Това е страшно обвинение. Той не проронва нито една дума отвътре. Ако беше казал поне, че няма да отвори вратата или нещо друго – трябва да се приеме версията, че този човек е бил в безсъзнание, какъв убиец е той тогава", каза Борисов, цитиран от блиц. 
Също така, според експерта, поведението на самолета не е убийствено.  "Аз съм разследвал такива случаи. Ще посоча и такъв случай – това е египетският самолет, разбил се на 31 октомври 1999 година, който излита от летище Кенеди и след 40 минути пада в океана. Тогава бе набеден втория пилот, че умишлено е разбил самолета. Тогава командирът е казал на втория пилот: Джими не изключвай сигнализацията на пътниците, за да отида до тоалетна, че след малко ще стане опашка и няма да мога", разказва експертът. 
Тогава командирът отива до тоалетната и се случва абсолютно същото, което и със самолета на "Джърман Уингс". Преди командирът да успее да се върне, самолетът започва снижение и се разбива в океана. "Разчел съм до секунда черната кутия и се оказа, че вторият пилот не е виновен. В онзи момент е имало обледяване, заклинване на височинното кормило", обясни Борисов. 
Експертът посочи и постепенното снижаване на самолета на "Джърман Уингс", което противоречи на намеренията на пилот, който е решил да убие себе си и пътниците, като разбие машината в земята. „Не се прави така. Ако е искал на 100 % да ги убие, при самото излитане, като се отлепи от земята самолета, ще изключи двигателите. 100% всички ще загинат още при самото излитане и пилотът самоубиец няма да се измъчва психически, дали капитанът ще отиде до тоалетна или не”, поясни експертът. 
По думите му, дори и капитанът да се намеси след изключването на двигателите, което става с едно движение на ръката, „вече ще е свършена работа”. Борисов подкрепи версията си, че не може да става дума за самоубийство и с примерите от световната авиация, които показват как действат самоубийците. По думите му, пилотът самоубиец, например, от височината на ешалона, направо се забива самолета в земята. 
Експертите в студиото изключиха възможността пилотът да е приел наркотично вещество и да е изпаднал в безсъзнание. Според тях, многото проверки и контрола от колегите правят това почти невъзможно. 
Допусната бе версия, че пилотът може да е изпаднал в безсъзнание вследствие на медицински проблем. В този момент въздушен поток може да е отклонил самолета, при което, по думите на Борисов, машината започва винаги да се снижава плавно, ако полетът не бъде коригиран от пилота. Експертът призовава да се изчака разчитането на черните кутии за параметрите дали е отнемал двигателите. 


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама