Очертава се глад за качествени жилища

30.01.2015 / 02:00 2

Покупките на качествени жилищни имоти в строителство отново са се възобновили за първи път от началото на кризата.  Това заяви мениджърът na  една от най-големите компании за консултантски услуги в областта на недвижимите имоти  Татяна Евтимова.

Според Евтимова това се наблюдава, защото търсенето в горния клас жилища, които се намират в затворени комплекси и в южните квартали на Витоша се увеличава, а предлагането расте с по-малки темпове. В подкрепа на тази тенденция е все по-стопяващата се разлика между офертна цена и тази на реалната продажба, която през 2014 г, се е свила до 9%, допълни тя.

Най-предпочитаните жилища са двустайните апартаменти, следвани от тристайни апартаменти и къщи. Най-малко купувачите оглеждат едностайни жилища.

Търсенето на самостоятелни къщи се е повишило двойно през изминалата година, като то е съсредоточено към сгради, построени отново в комплекси по подобие на затворените.

Тези комплекси са изключително малко и най-вероятно и там ще наблюдаваме засилване на строителната дейност и ръст в продажбите от сегмента и през 2015 година. Като перспектива в близките 2-3 години тази тенденция ще засегне особено имотите с добра локация и добри комуникации в София област, каза още Евтимова.

Цените на жилищата средно висок и висок клас остават стабилни, като те се движат в диапазона от 800 до 1450 евро за кв. м. Реализираните сделки в този сегмент са се сключвали при нива от 150 хил. евро за апартаменти с две спални, тристайните са се продавали в диапазона 180-200 хил. евро, а цените на луксозните къщи започват от 250 хил. евро. От Colliers уточниха,  че в тези цени влизат и паркоместата.

От компанията за недвижимости посочиха, че районът остава най-важният показател за избор на жилище, като след него се нарежда и функционалното разпределение на помещенията в апартаментите.

Почти всички купувачи вече се интересуват и от това да имат собствено паркомясто. Обкръжаващата и социалната среда също е сред важните показатели за купувачите, като те изпреварват дори сигурността и охраната.

Профилът на купувачите в горния сегмент са хора, заети в ИТ индустрията или в търговията, както и тези със самостоятелен бизнес. Средната възраст на клиентите е 26-55 г. като най активни са хората между 26 и 55 години.

През 2014 г. с 14% се е увеличил спрямо 2013 г. броят на сделките, финансирани с банков кредит, като той достига 33% от всички.


Коментари
Коментирай чрез Facebook

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама