Предлагат алтернативна реформа в БДЖ. Всяка община ще си заявява от колко влака се нуждае месечно

04.03.2015 / 20:05 2

Изцяло нов “Български железопътен холдинг”, в който да се влеят БДЖ и НКЖИ, да поеме управлението на железопътния транспорт в България. Това предлагат в Стратегия за реформи екип от експерти, начело с бившия директор на БДЖ Йордан Мирчев. За да се спаси железницата, екипът предлага общините да заявяват дали и колко влака ще са им необходими месечно, а по губещите линии да се движат вагони, превърнати в мотриси.

Екипът на професор Йордан Мирчев предлага:
- през 2015 г. да се разработи изцяло нова транспортна схема, която да отчете къде колко хора и колко често пътуват с влак;
- през 2016 г. 160 пътнически влака да бъдат рециклирани и част от тях – превърнати в шинобуси;
- през 2017 г. да се купят нови влакове само за дълги разстояния. Губещите линии да бъдат закрити.

Предложението на професор Мирчев е новите влакове Сименс да се движат по крайградските линии, а за по-дългите да бъдат закупени нови влакове – които да развиват до 160 км. в час.

Едно е ясно, според синдикатите – нови влакове трябва да се купят, но трябват не 350, а 600 милиона.

Не луксозна, а надеждна железница ни трябва, казва бившият шеф на Националната жп компания Симеон Ананиев, който твърди, че отчаяно се нуждаем от нова транспортна схема.

Изцяло нова структура и на Товарни превози, предлага професор Йордан Мирчев. Губещата с главоломни темпове компания или трябва да се преструктурира, или да се приватизира.

Стратегията си за реформа екипът на проф. Мирчев ще внесе в Транспортната комисия. Планът за реформи на БДЖ и Транспортното министерство още се чака. 

Следете 24 часа в денонощието най-ексклузивните новини от Света, България и Варна в Petel.bg!

Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!


Коментари
Коментирай чрез Facebook
3
0
Losh (преди 9 години)
Рейтинг: 41320 | Одобрение: 11485
Пумиарската схема , супер . . .

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама