Спирачките - сърцето на вашата кола

10.01.2017 / 08:00 0

Спирачната система е една от най-важните, а според някои - главната система на съвременните автомобили. Тя служи за намаляване на скоростта, за спиране и задържане на колата на едно място. Днешните автомобили са оборудвани с множество спирачни системи, които имат различни цели.
Работната спирачна система служи за намаляване на скоростта на превозното средство до спиране. Това е най-ефективната от всички спирачни системи. Тя действа върху четирите колела на автомобила и се управлява от крака на шофьора чрез педала на спирачния педал. Ръчната спирачка се използва да държи неподвижно превозно средство на земята. Тя засяга само задните колела на автомобила и се задвижва с ръка от водача чрез специален лост. Аварийната спирачна система е резервна и има за цел да спре колата в случай на повреда на работната спирачна система. Спомагателната спирачна система се използва за ограничаване на скоростта на превозното средство най-често при спускане. Тя е независима от другите спирачни системи и е забавител, който обикновено действа върху вала на скоростната кутия. Вторичната спирачна система често се използва като предпазна мярка за работната спирачка, за да я защити от износване и да увеличи безопасността в планините например. Има и спирачна система за ремарке, ако колата тегли такова. 
Съвременните автомобили са оборудвани с различни видове спирачни механизми. Дисковите и барабанни спирачни системи са най-разпространени. Дискови спирачки се използват за предните и задните колела на автомобилите от високия клас, както и за предните колела на автомобили от малките и средни класове. Барабанни спирачки се използват предимно от търговски превозни средства. Съвременните коли имат и т.нар. Анти блокираща система. Тя предотвратява блокирането на спирачките и така играе изключително важна роля за сигурността при пътуване.
Спирачната система е може би най-усъвършенстваната част на колите, откакто е стартирало автомобилостроенето през 19 век. Днес системите са все по-сигурни, а основните им елементи са накладките, спирачните дискове и маркучи. Експертите на Autodoc съветват първо редовно да се преглежда по възможност от специалисти и в сервиз състоянието на спирачната система на автомобила. Необикновеният шум, който предизвикват износените накладки непременно трябва да бъде уловен от шофьора и да не се отлагат прегледът и подмяната. Необходимо е да се знае какъв тип е спирачната система на колата. Накладките трябва да са съвместими с различните електронни устройства на спирачната система - ABS, EBD, EDS, ASR и т.п. Няколко големи производители на накладки са най-популярни на европейския пазар. Това са TRW, Brembo, Continental (ATE), Akebono, CBI. Така че при покупка на накладки е много важно да се прочете какво пише на старите накладки - това може да е знак както на автопроизводителя, така и на производителя на спирачната система. Най-надежните накладки се произвеждат от Brembo и ATE, Ferodo и Textar, Pagid и Bosch, Wagner и Mintex, Icer и TRW, Galfer, LPR и Remsa.
Трябва да се знае оригиналният номер на дисковете и накладките. Тази информация може да бъде открита в интрукциите за подържане на съответния автомобил или може да се получи в дилърски център. След това изборът става лесен - трябва само да се потърси по номера в каталога на резервните части и всички части можете да намерите в сайта. Ако не се пести, то най-добре е да се изберат оригинални накладки и дискове. Разликата между тях и неоригиалните е само около 2-3%.

*публикация



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 



Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2024 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама