Форум
 

"ТРАНСТРИУМФ": ВАРНА МОЖЕ ДА ОСТАНЕ БЕЗ ГРАДСКИ ТРАНСПОРТ

19.02.2013 / 15:20 часа11

Харесайте ни във FB


 

Изпълнителният директор на "Транстриумф холдинг" АД Антраник Шакариян разпространи открито писмо до общинските съветници, в което алармира, че Варна може да остане без реално функциониращ градски транспорт. Публикуваме писмото без съкращения:

"ОТКРИТО ПИСМО

Уважаеми дами и господа, общински съветници,

Пиша това открито писмо, за да алармирам местния законодателен орган на Варна – Общинския съвет, в лицето на всеки от вас, за опасността от срив в  обществените превози на пътници на територията на общината.

Проблемите в бранша ексалират буквално всеки ден и, ако няма навременна и адекватна реакция, Варна реално може да се изправи пред неработещ обществен транспорт още тази пролет.

След драстичния скок на горивата,  намаляване на пътниците и занижаването на доплащанията за картите на пенсионерите от началото на 2012 г. „Транстриумф Холдинг” АД принудително извежда автобуси от линиите, които обслужва, тъй като е в практическа невъзможност да поддържа сервизното им обслужване на нужното ниво. “Транстриумф Холдинг” АД притежава и поддържаше в експлоатация  150 автобуса по маршрутните си разписания. От началото на февруари  в движение са оставени 90 автобуса, тъй като липсват средства за ремонт и поддръжка.

Сигурен съм, че общинският превозвач – „Градски транспорт” ЕАД, който вече декларира огромните си загуби, също е принуден да спира от движение автобуси, за да не прави компромиси със сигурността на пътниците.

В същото време общинските специалисти говорят , че същият този транспортен оператор трябва да мине на диета - при натрупани загуби над 2 милиона лева, или да издържи до юни, когато ще дойдат новите автобуси, от които се очаква автоматично да оправят положението.

Мислите ли, че всичко това е сериозно? Кои са тези специалисти? Какво са направили за ГРАДА ни и кой  може да им се довери?

Другото сигурно е, че и кметската администрация, и част от Вас считат мълчанието по проблемите на транспорта за логично, при условие, че се очакват 70 нови автобуса по проекта за интегриран градски транспорт.

Трябва да ви уверя, че до пристигането на тези автобуси има най-малко пет месеца, а до тогава, при съществуващите условия,  Дружеството ни няма да може да  запази качеството на пътническите превози във Варна. Сигурен съм, че и общинското дружество трудно ще достигне до заветния юнски финал. Онези, които имат представа от организацията на обществения превоз на пътници във Варна, са наясно, че тези нови автобуси и да пристигнат, не са в състояние да гарантират тази дейност в обема, потребен за цивилизованото обслужване на гражданите. И тук логично идва въпросът какво ще стане, ако доставката се забави по някакви причини или пък изобщо не се състои. Унищожавайки съществуващите възможности, някой мисли ли как да гарантира транспорта в “най-добрият град за живеене”.

Това бездействие не може да продължава до безкрай, тъй като цената ще платят варненци, които ще бъдат принудени да чакат по спирките с часове, за да се придвижват. Във Варна -  града, който имаше един от най-добрия транспорт в страната, е на път секторът да бъде ликвидиран.

В същото време пунктовете ни продължават да продават абонаментни карти на пенсионери над 65-годишна възраст, без да е ясно Община Варна ще плаща ли и, ако да, каква част от стойността им ще покрива през тази година. Парадокс е и фактът, че за издаването на тези карти за първото тримесечие на новата година към транспортните оператори не бе изпратено нито едно писмо или указание от общинската администрация. С цел да се избегне всякакво напрежение, транспортните оператори на свой риск от началото на януари започнаха тяхното издаване. Предполагам, че за процентното отношение за покриване на същите тези карти ще вземете вашето решение, без да го съгласувате с превозвачите. Тази практика, за съжаление, се превърна в норма на поведение от страна на кметската администрация в последните години. Ще остане въпросът до колко ние ще сме съгласни да провеждаме Вашата социална политика на наш гръб. Защото практически именно транспортните фирми, а не Общината, реализират социална политика спрямо най-възрастните ни съграждани при досегашното финансово разпределение на ангажиментите.

Независимо от скъпите горива и малко пътници в автобусите, „Транстриумф холдинг” АД през 2010 г. инвестира 6 млн. евро в нови автобуси в името на качествения превоз на варненци. Въпреки това и напук на тежките пазарни условия, миналата година Общината еднолично наложи на превозвачите да поемат  основната тежест по превоза - както на 67-годишните, така и на навършилите 65 г., като остави за себе си едва 25% от цената на картите. В резултат на това почти 2 млн. лв. от гласуваните в бюджет 2013 г. се оказаха недостъпни  за превозвачите и бяхме принудени да съкращаваме персонал и да спираме автобуси от движение. Резултатът от този факт е ясен - всички негативи за нас и обратно - всички позитиви за вас.

Повече от 20 години „Транстриумф холдинг” АД обслужва част от общинската транспортна схема на Варна, към момента – 53% от линиите по нея, като в този период изгради необходимата инфраструктура да гарантира безопасността на пътници и работещи.

За съжаление, в последните няколко години общинската администрация на Варна  абдикира от проблемите на транспорта, като демонстрира липса на дългосрочна и устойчива стратегия, както и. пълно несъобразяване с ежедневните проблеми на транспортното обслужване. Доказателство за това са десетките писма, с които ние – превозвачите, сме алармирали за трупащите се проблеми в сектора, но никой дори не отговаря на сигналите ни. Всичко, въху което се крепи бъдещето на градския транспорт на град Варна, е версията за реализирането на проекта за интегриран градски транспорт. 

Уважаеми, дами и господа, общински съветници, Настоявам за вашата спешна намеса в решаването на проблемите в транспорта на Варна. Всяко забавяне рискува да превърне Варна от град с перфектно организиран и функциониращ транспорт в град без транспорт, съответстващ на 2013 г. в страна, членка на ЕС.

За да не се стигне до подобен срив на сектора, е нужно:

- В бюджет 2013 общинският бюджет да гарантира 40% от цената на 

пенсионерските карти;

- Общинската транспортна схема най–после да бъде модернизирана;

- Общината да зададе ефективен модел на публично-частно партньорство в транспортния сектор, което да гарантира високо качество на обществените превози, трайна заетост в бранша и ефективно партньорство;

- Срещу по–качествената услуга –  да бъде повишена цената на превоза

Ако не се пристъпи към комплексно прилагане на тези мерки, съществуват следните рискове :

1.Превозвачът "Транстриумф Холдинг"АД да бъде принуден еднолично да обяви по-висока цена на билета

2.Дружеството да изпадне в невъзможност да обслужва губещите линии и да преустанови изпълнението им.

3. Да се стигне до цялостно преустановяване на обслужването.

Решението дали да вземете отношение и да разпоредите реакции от страна на администрацията по това наше писмо е Ваше. Като отговорен партньор на Община Варна през последните 20 г. съм длъжен да Ви информирам, че времето не работи в полза на обществения транспорт. За неговото оцеляване са нужни бързи решения. Вашите решения. Сега. Не през юни. Или след това.

Въпреки затруднения диалог с местната власт, ние запазваме вярата си в здравия разум на местния законодателен орган и адекватните му решения.

С това писмо нашият дълг  към града считаме за изпълнен.

С уважение: Антраник Шакариян,
Изпълнителен директор на “Транстриумф холдинг” АД"

 




Харесайте ни във FB
Спонсорирана връзка
Коментари
du6ata90 (преди 1 годинa)
0
0
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Да автобусите са пълни но със пенсионери които пътуват с карти за 2 лв на месец и изобщо не се съобразяват с пиковото времеа колкото до Транстриумф а бе не мислете арменеца той неговата кошница си я оплел за сметка на работниците на които дава смешни заплати ами той за това реве човека щото трябва да даде пък как се дават пари които пчеличките ти ги изкарват ами те се влагат в имота който има в Габрово
Karo (преди 1 годинa)
0
0
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
vsichki mislqt che e lesno, sutrinta kato vidqt 2 3 avtobusa podred kato se pylnivinagi e taka, no ne pylni sa samo sutrinta kogato horata otivat na rabota i na uchilishte i vecher, no ne vsichki lini, ima 22 lini , a tez avtobusi imat nujda i ot podryjka , ne moje samo da se karat po tez hubavi pytishta, samo edna guma na avtobus struva nad 1000 leva a gumite ne sa malko, da ne kazvam i obiknoveo smqna na maslo koito struva pak hilqdi levove na avtobus...
Karo (преди 1 годинa)
0
0
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
vsichki mislqt che e lesno, sutrinta kato vidqt 2 3 avtobusa podred kato se pylnivinagi e taka, no ne pylni sa samo sutrinta kogato horata otivat na rabota i na uchilishte i vecher, no ne vsichki lini, ima 22 lini , a tez avtobusi imat nujda i ot podryjka , ne moje samo da se karat po tez hubavi pytishta, samo edna guma na avtobus struva nad 1000 leva a gumite ne sa malko, da ne kazvam i obiknoveo smqna na maslo koito struva pak hilqdi levove na avtobus...
DOI4EV (преди 1 годинa)
0
0
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Арменец ли е......!Не му мина номера с градски транспорт и сега се вайка!Не се тревожете,Варна няма да остане без транспорт дори и без Шакариян!!!
fiche (преди 1 годинa)
0
0
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
xorata stoj6ti do podlogata na lakomij armenec se opitvat da go za6titat v komentarite
минаващ (преди 1 годинa)
0
0
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Койчо, в писмото е казано: специалисти, които са експерти по организация на обществения превоз. Ти от тях ли си или просто си лаеш да се намираш на работа?
минаващ (преди 1 годинa)
0
0
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Койчо, в писмото е казано: специалисти, които са експерти по организация на обществения превоз. Ти от тях ли си или просто си лаеш да се намираш на работа?
Стойчо (преди 1 годинa)
0
0
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Койчо, ти се моли арменеца даже и да си намери друг бизнес да не зарязва транспорта, щото тогава ще видиш колко неприлично пълни ще са автобусите в града... Естествено и с освободените работници от"Транстриумф холдинг" АД. Вервай ми хич няма да стане по-весело.
ASz (преди 1 годинa)
0
0
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Колко глупави коментари, хората виждат само това което искат да видят. А че общината не превежда парите никои не вижда. Возете се на Коско... Та те дори нямат автобуси. Ония стари гардероби на колела, автобуси ли са ? С кумин отгоре.... Albena Raicheva, кои са тея пълните ? 2-3 линии, които издържат всички останали 10-15 линии, само дето тея 10 линии не са с 1-2 автобуса които пътуват празни, те са по 4-5 празни, в тях са само пенсионери, деца и ученици с карти. Те не покриват дори само и горивото...А заплати, а ремонти ... ??? Нека си мислим, че всичко е илюзия и всички сме лоши... Така е по лесно. Браво на г-н Шакариян, за полаганите от него усилия, но всяка чаша прелива в даден момент.
Аз (преди 1 годинa)
0
0
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Пълни ама с какво? Ако са пълни с пенсионери, дето картите им са безплатни, а общината покрива само 25 % от стойността им - каква полза за превозвача?
Койчо (преди 1 годинa)
0
0
Рейтинг: 0 | Одобрение: 0
Аве тос арменец кви лакърдии нижи пак! Варна е град в който автобусите винаги са пълни на прилично ниво. Няма гратисчии. Ако при тея условия не можете да печелите значи просто се захванете с друг бизне. Освен това бензина не е поскъпнал, нито нафтата. Цените са същите от преди 2 години. А вие не сте направили и един лев вложение в нов състав вече трета година, т.е. нямате нещо извънредно. Така че не се оплаквайте.
Напиши коментар
Име
 
Коментар
 
реклама
Форум

Форум
Обяви
реклама

Последвайте ни във Facebook.com

Искате ли и приятелите ви да знаят за това?



Харесайте ни във фейсбук, за да получите повече!