Току що в ефира: Обявиха колко ще струва изграждането на втори Аспарухов мост във Варна. Той ще...

26.03.2019 / 07:27 23

Редактор: Александър Тодоров

e-mail: alexander_todorov_petel.bg@abv.bg

Кадър: БНТ

Екперти от Клъстер Черноморска икономическа зона имат проекти за изграждане на нов Аспарухов мост във Варна.

В сутрешния блок на БНТ Дойчин Ников от Инициативен комитет за изграждане на втори мост във Варна обяви какво са предприели в последните 6 години за изграждането на такъв мост и разкри, че ако той бъде построен, ще струва между 350 и 360 млн. евро или 560-680 млн.евро. Тяхното желание е изграждането на моста да завърши до 2032 година и финансирането му да се заложи в държавния бюджет, въпреки че голяма част от него може да бъде осигурено и безвъзмездно по европейски програми.

Ето какво заяви Дойчин Ников:

„Работим  по този въпрос от 2013 година и към момента имаме направени три проектни предложения. Единият е мост по трасето в Максуда, другият – в Казашко. Допълнително сме направили вариант за подвижен мост през Канал 1.

Трите моста са заложени в Общия устройствен план на Община Варна. Направили сме пълен анализ и обосновка на необходимостта от втори мост, която сме представили на ниво Брюксел и сме получили потвърждение за допустимост на проекта за европейско финансиране. Същевременно по конректни оперативни програми може да се получи до 85 % безвъзмездно финансиране.

Във връзка с това сме уведомили кмета на Община Варна, ОбС областния управител и Министерски съвет в лицето на Томислав Дончев, и чакаме отговор от два месеца.

Ако втори мост не бъде заложен до 2019 година в новия програмен период за финансиране, технически Варна не може да разчита на втори мост до 2032-2034 година, отчитайки, че няма да има финансов ресурс, който да обезпечи изграждането на моста, включително и планирането от 5-6 години изработка на работен проект и строителство.

Във връзка с изработката и анализа на тези мостове, ние сме направили обосновка от необходимост на дълбоководно пристанище във Варна, която е съгласувана с Пристанище Варна от гледна точка на това, че тяхното желание е Пристанище Варна да се развива като дълбоководен терминал. Ако той е във Варненското езеро, трябва да се реши въпроса първо със стария Аспарухов мост, за което ние сме предложили три технически решения за достъп на корабите, и след това да се реши въпроса с новия мост от гледна точка на височината на тези мостове.

Спрямо избраната височина ще се определи колко финансов ресурс ще е необходим за строителството на моста. По наши изчисления, ако е от типа на Аспарухов мост с височина 43 метра, ще са необходими 350 - 360 милиона евро. Ако е с височина 58 метра, която е необходима за достъп на големи контейнеровози, там цената ще е някъде 560 - 680 милиона евро.”



Съобщете ни, ако видите грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието последните новини - такива, каквито са, от Света, България и Варна!

Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

За реклама в "Петел" на цена от 50 лева на ПР публикация пишете на info@petel.bg и вижте още в - https://petel.bg/Reklama-v-Petel-bg__384655 .

Прочети тук - Защо e добре да рекламирате бизнеса си с ПР публикации в сайта Petel.bg 


 


Коментари
Коментирай чрез Facebook
4
3
ас (преди 1 годинa)
Рейтинг: 50798 | Одобрение: 14453
под "между 350 и 360 млн. евро или 560-680 млн.евро" имат предвид 850-990 милиона евро. а тези 5-6 години са някак си смешни не могат да направят 3 километра път за 2 години как ще наптатят моста за 5 или 6 години. да не говорим че ако герб за губят изборите във Варна боико отново ще спре да праща пари към нас както беше по вемето на кирчо. така че тази 5-6 години ще станат 15-20.
10
3
Mercenary (преди 1 годинa)
Рейтинг: 45117 | Одобрение: 10197
Около 600 млн евра щяха да са необходими за интермодалния терминал на новото пристанище, нова ЖП гара, нов мост с връзка на двете магистрали, плюс околовръстно на север от града. Сега изведнъж се оказаха толкова само за моста ...
19
1
опетков (преди 1 годинa)
Рейтинг: 703 | Одобрение: 128
И преди писах на тези юнаци, че да се мисли за мост през Максуда е просто дивотия. Такъв мост не решава, а напротив задълбочава транспортните проблеми на Варна. Този мост ще излезе на "големия" блврд Левски и от там накъде? В центъра на Варна. Единственият приемлив вариант е през Казашко, новата детелина до Игнатиево и връзка с магистралата, пробив на Север някъде по платото. Същата дивотия е и измисления терминал пак на Максуда. Добре, изнудихте ББ, даде ви 10 млн за проекта и си го заврете някъде на тъмно(проекта). И без това в града идва по един контейнер седмично и пристанище Варна - Запад стои празно целогодишно, защото не можел да се удълбочи канала.  Значи, можем да "дадем" едни 500-600 млн чужди пари, а не можем за 20-30 млн да удълбочим един съществуващ вече канал с едни 2 м? Отидете в Панама и вижте как се прави.
19
1
владо (преди 1 годинa)
Рейтинг: 13773 | Одобрение: 6968
Както вече съм писал, а и всеки може да провери в нета, моста в Китай е дълъг 55 км, като част от него е над морето, после слиза на изкуствен остров, влиза под водата, след това пак излиза на изкуствен остров и продължава над морето. Излишно е да казвам, че по въпросния мост се движи всякакъв транспорт...........абе сложна работа....уж китайска, ама свръхмодерна, пък на всичкото отгоре и качествена...........няма да споменавам и за какви природни явления е проектиран моста...........тук такива нямаме......... построен е за 9г и струва 6.4 милиарда евро т.е. по най-простата бакалска сметка 1 км от моста на китайците им струва 116 милиона. Тук ако 690 милиона ги разделим на 5км(едва ли е по-дълъг нашия мост) ще получим, че 1 км от моста ни ще е 138 милиона. Не говоря за качество, нито за това колко е сложен като конструкция и изпълнение китайския мост, спрямо простото ни мостче. Хайде сега ми кажете колко апартамента ще останат за участващите, при положение, че ги купуват по 600 евро на квадрат? Според мен ще е поне един град, не малък при това...... Не казвам да не се прави втори мост........нужен е такъв, ама хайде малко се спрете с това усвояване вече
3
6
ПраБългарин (преди 1 годинa)
Рейтинг: 18575 | Одобрение: -5325
Дивак не сме в комунизма, нормално е 50 % от бюджета да се раздели между съвестни Българи, а за качество в днешно време не се говори, ще направим нещо, което струва 500 милиарда евро за 250 милиарда евро, както до сега.
8
2
чака-рака (преди 1 годинa)
Рейтинг: 5178 | Одобрение: 1373
трябва да преместят целият жп комплекс от другата страна  и да бъде директно варна синдел..да се изрине промишлената зона под аспарухов мост..и цялата южна част на града ще се отвори..брега на езерото да се укрепи да може да се строи яко отгоре му и така..ако трябва да се свърши реално нещо може  ако трябва да се лапнат 1000 милиона пак може..ще станем като ню йорк и ние 
18
1
гарфилд (преди 1 годинa)
Рейтинг: 38222 | Одобрение: 14557
То хубаво,втори мост ще е нужен.Само дето си мисля,че ще падне едно ''крадене'',ааа пардон,усвояване и вместо за 6 години,ще отиде 10 и около милиард евро.
6
1
чака-рака (преди 1 годинa)
Рейтинг: 5178 | Одобрение: 1373
да го направят подвижен и да сложат една табела на автогарата колко часа го затварят..езерото е плитко в голямата си част един милиард лева е много пара при условие че може да стане за 200 милиона и дори да приемат контейнеровози могат да им направят график и да ги пускат през ноща..и през деня да е те ще са най-много 2 на ден 
10
2
ПраБългарин (преди 1 годинa)
Рейтинг: 18575 | Одобрение: -5325
Разстоянието при Максуда и Казащко е различно.
10
3
Ванката (преди 1 годинa)
Рейтинг: 6830 | Одобрение: 2245
Важното е че още хора ще имат нови имоти и коли, когато тези пари се усвояват ;)
Простите хора лесно се манипулират и управляват!
18
1
Zelenia (преди 1 годинa)
Рейтинг: 31 | Одобрение: 21
Майко.  Мила първо за времето пълен абсурд,ще кажа защо в холандия и по точно около Амстердам хората строят мост за максимум две три години а за тези пари ще направят най вероятно 10 моста.представете си за каква корупция става думаШокиран
Смях смях смях
13
2
ПраБългарин (преди 1 годинa)
Рейтинг: 18575 | Одобрение: -5325
Дивак икономиката на България е колкото един малък град в Китай УхиленУхиленУхилен 
9
3
ПраБългарин (преди 1 годинa)
Рейтинг: 18575 | Одобрение: -5325
Ей убавец не виждаш ли, че има 2 варианта за изграждане на моста :blink:
4
6
ПраБългарин (преди 1 годинa)
Рейтинг: 18575 | Одобрение: -5325
Като извадим 50% от 1 000 000 000 лв моста ще ни излезе около 500 000 000лв. Без Европроекти сме жив ташак...
3
8
4udovi6teto (преди 1 годинa)
Рейтинг: 35959 | Одобрение: 9394
Добре де, Мили Петльо, в крайна сметка колко ще струва този втори мост? Виж какво си изкукуригал тук и се замисли кое от двете е вярно - "между 350 и 360 млн. евро или 560-680 млн.евро."Усмивка
Валери Станков

Последни новини

 
Всички права запазени © 2011 - 2020 Petel.bg Изработка и техническа поддръжка Дот Медиа
затвори X
реклама