Плащаме данък в аванс по желание


25/10/2016, 09:09

Авансов данък по желание плащат през четвъртото тримесечие хората, които работят на граждански договор, получават хонорари или наеми от фирми. Гражданите могат да декларират пред предприятието или самоосигуряващото се лице, което от октомври до декември им изплаща доходи от наем, от друга стопанска дейност или паричен доход от други източници, че желаят да им бъде удържан авансов данък, съобщава "Пик".

От НАП обръщат внимание, че при липсата на писмено заявено желание от страна на гражданите, фирмите и самоосигуряващите се лица - платци на тези доходи по закон не трябва да удържат авансово данък за доходите, изплатени през четвъртото тримесечие на годината. Така хората могат да изберат дали авансово да им удържат дължимия данък, или да имат повече пари за Коледа, но след това до 30 април 2017 г. сами да платят голяма сума данъци накуп. Желанието за удържане на авансов данък може да се заяви с образеца на сметка за изплатени суми, която може да се свали от сайта на НАП www.nap.bg.

От приходната агенция напомнят още, че всяко предприятие или самоосигуряващо се лице, което изплаща на граждани доходи извън тези по трудов договор и е задължено да удържа данък, трябва да подаде декларация за дължими данъци. Декларацията - по чл. 55, ал. 1 от ЗДДФЛ и по чл. 201, ал. 1 от ЗКПО за дължими данъци (образец 4001), се подава в сроковете за внасяне на тези данъци. Авансовият данък за доходите от наем, от друга стопанска дейност и за паричните доходи от други източници, удържан за доходи, изплатени през третото тримесечие на 2016 г., се декларира до 31 октомври 2016 г.

Декларацията се подава и от гражданите, ако предприятието или самоосигуряващото се лице - платец на дохода, не е задължено да удържа и  да внася данък. Дължимите данъци се декларират в НАП до края на месеца, следващ тримесечието, през което е придобит доходът, като за доходи от наем или от друга стопанска дейност, придобити от гражданите през третото тримесечие на годината, срокът е 31 октомври. Декларацията за дължими данъци (образец 4001) се представя в НАП и за окончателните данъци, удържани върху доходите на чуждестранни граждани (например върху възнаграждения за услуги, неустойки, обезщетения, стипендии за обучение в България, доходи от лихви и др.), както и за окончателните данъци върху доходите от дивиденти и др., дължими от местни и чуждестранни граждани. Формулярът се подава и за данъци при източника по Закона за корпоративното подоходно облагане, като например налози върху дивиденти и ликвидационни дялове в полза на чужди фирми и местни дружества, които не са търговци, включително общините.
 

Добави Petel.bg в Google

Редактор "Екип на Петел",

"За нас"


За реклама в "Петел" на цена от 40 евро без ДДС на ПР публикация пишете на [email protected]

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на [email protected]. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на [email protected] по всяко време на дежурния редактор!

 

 

Зареждане на коментарите. Моля, изчакайте!



Спонсорирани връзки.



Ники Кънчев се снима с варненска легенда
Дата: 10/10, 18:30

Варненският кмет: До средата на месеца първата настилка на пътя за село Долище ще бъде положена
Дата: 10/10, 18:16

Черно море подписа договор със защитника Несторли Лумбу
Дата: 10/10, 18:05

Мъж и жена са загинали при челния сблъсък между два автомобила край Айтос
Дата: 10/10, 17:53

Васил Петров: Получи се равностоен мач, победата е най-хубавото нещо
Дата: 10/10, 17:47

Още новини
Спонсорирани връзки.

twitter Facebook
Нагоре Назад
Petel.bg © 2011 - 2026 | Пълна версия