От 1 януари 2017 г. размерът на минималната работна заплата ще бъде 460 лева, съобщи пресслужбата на кабинета. С увеличението, което е 9,5 на сто спрямо размера й през тази година, ще се мотивират търсещите работа и ще се гарантира по-добро задоволяване на потребностите на наетите на минимална работна заплата и техните семейства, съобщава "Пик".
С промяната се очаква да бъде намален и рискът от бедност сред работещите. За повишаването на минималната работна заплата способства икономическият растеж, устойчивите темпове на БВП през последните години, увеличението на броя на заетите и ръстът на средната работна заплата в страната. От 1 януари минималната работна часова ставка ще бъде 2,77 лв. С друго постановление правителството определи размера на линията на бедност за страната за 2017 г. Тя ще бъде 314 лв., което е с 14 лв. повече в сравнение с тази година. Линията на бедност се определя на база на методика, утвърдена от Министерския съвет.
Показателят се изчислява в зависимост от данните в изследването "Наблюдение на домакинските бюджети", което се прави ежегодно от Националния статистически институт. Линията на бедност се използва като параметър при формирането на социалната политика в областта на доходите и жизненото равнище.
Редактор "Екип на Петел",
За реклама в "Петел" на цена от 40 евро без ДДС на ПР публикация пишете на [email protected]
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на [email protected] по всяко време на дежурния редактор!
2 години и 2 месеца затвор за варненец, пребил и заключил приятелката си
Дата: 09/10, 17:51
Проф. д-р Здравко Каменов: Още в самото начало, от първия момент на поставяне на диагнозата стремежът трябва да бъде към идеален гликемичен контрол
Дата: 09/10, 17:40
Радев: Липсват доказателства за източника на нападението
Дата: 09/10, 17:332 Коментара
„Прогресивна България“ предлага да се ограничат допълнителните такси по бързите кредити
Дата: 09/10, 17:19
Иран: Диалог със САЩ само без натиск и заплахи
Дата: 09/10, 17:13