БДЖ увеличи цените на билетите, но ще се подобри ли услугата


Дата: 08/05, 20:30

Снимка Pixabay

За да имаме по-добър железопътен транспорт, цените трябва да бъдат актуализирани, но и дружеството (за “БДЖ – пътнически превози” става дума) най-после трябва да влезе в 21 век. Затова честите закъснения на влаковете, лошите условия и неуредиците е крайно време да останат в миналото – веднъж и завинаги, пише Банкеръ.

От 7 май влязоха в сила новите цени на билетите за влак, като увеличението е средно с около 20%. Причината е “драстичното увеличаване на разходите на дружеството през последните няколко години”.

Скокът в цената е в зависимост от дестинацията. По направлението София – Бургас – София вече ще се пътува срещу 36.70 лв. във втора класа на бързия влак. Ако закупеният билет е за първа класа, за отиване и връщане цената му ще бъде 46.00 лева. За сравнение, преди влизане в сила на новата тарифа, цената на билета е била 30.70 лв. за втора класа, и 38.40 лв. за първа.

Възражения срещу увеличаването на услугата няма и това е закономерно. Цените на билетите не са променяни от 2012 г с изключение на едно индексиране с по-малко от 2% през 2020 г. В същото време дружеството беше ударено от високата инфлация и увеличението на минималната работна заплата, а възнагражденията на служителите бяха увеличени с 19.6%. Освен това са необходими пари за по-добра поддръжка.

Управителят на “Пътнически превози” инж. Венцислав Славков обяви пред медиите миналия месец, че държавният превозвач има сключен договор за нови локомотиви, чиято доставка ще започне от декември. Има сключен договор и за доставка на 76 вагона, част от които се очакват през май.

Част от влаковете, които се движат по националната мрежа, са съвременни и пътуването с тях е приятно. Те са чисти и климатизирани, също така има удобства за трудноподвижни хора. Другата част обаче са 40-годишни машини, които са мърляви, често парното се поврежда и работи на максимална степен в жегата, но никакво го няма в студа, прозорците не се отварят, салоните са захабени, а тоалетните по-добре да бъдат заобикаляни. Ако пътниците са до Перник, ще издържат 30-40 минути това приключение, ако пътуват до Лом или Варна обаче трагедията им е гарантирана.

Поради липсата на достатъчно машини и стремежа на БДЖ да не съкращава линии, често пътниците трябва да чакат пристигащи влакове, от които се откачва локомотива, за да се прикачи на тяхната композиция. По официални данни влаковете, които закъсняват, го правят средно с 33 минути. За миналата година са закъснели 9% от композициите. Губенето на времето на хората няма защо да се коментира, но има и други щети, особено, ако се случва през зимата на ветровитите перони.

Голяма част от пътниците, които използват жп транспорт признават, че го правят, защото нямат друг избор. Все пак не всички хора шофират. Други пък го използват, за да стигат до работа или училище, както и до държавни администрации.

От икономическа гледна точка, в жп транспорта има много хляб. Миналата година персоналът на “БДЖ-ПП” е превозил почти 22 млн. души.

Близо 20% от трафика е от Централна жп гара София, която въпреки че беше ремонтирана, продължава да е като от филм на ужасите.

Сега надеждите са в мегасделка за влакове, която беше обявена наскоро от транспортното министерство. Ресорният министър Георги Гвоздейков премина към пряко договаряне за закупуване на 35 нови мотриси, като покани четири компании за водене на преговори.

Мегатъргът е с прогнозна стойност от 1.1 млрд. лв., като по него ще бъдат закупени 35 мотриси с по минимум 200 седящи места и скорост на движение от над 160 км/ч.

Закупуването на нови влакове за железниците е една от най-големите инвестиции по плана за възстановяване и устойчивост, а ако договарянето се провали, България може да изгуби парите. Българите пък да изгубим възможността да имаме нормален жп транспорт.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 

Зареждане на коментарите. Моля, изчакайте!



Спонсорирани връзки.



Реал (Мадрид) допусна равенство, след като водеше с 4:1
Дата: 20/05, 01:07

На 20 май рожден ден има Александра Сърчаджиева
Дата: 20/05, 00:28

20 май 1570 г. - Картографът Абрахам Ортелий издава първия съвременен атлас
Дата: 20/05, 00:09

Червено злато „събужда“ сърцето
Дата: 20/05, 00:00

На 22 май в седем секции в Северна Македония ще има повторно гласуване на парламентарните избори
Дата: 19/05, 23:46

Още новини
Спонсорирани връзки.

twitter Facebook
Нагоре Назад
Petel.bg © 2011 - 2024 | Пълна версия