Експерти за трагедията на пътя в София: Стотици шофьори карат коли с над 50 нарушения


Дата: 06/07, 10:37

Булфото

От Института за пътна безопасност излязоха със становище за трагичния инцидент на кръстовището на бул. „Черни връх“ и бул. „Арсеналски“ в София, при който загинаха две жени на 22 и 26 години.

Ето какво заявиха експертите:

„Експертите на Института за пътна безопасност многократно са сигнализирали министъра на вътрешните работи за липсата на физически контрол на движението в град София. 

През последните няколко месеца през нощта всяка вечер стават средно около 20 пътнотранспортни произшествия. Това е около два пъти повече, отколкото в предишни години. Екипите, които контролират безопасността на движението през нощта в централната градска част са не повече от два при необходимост от ефективен контрол на дванадесет такива екипи.
Останалите екипи, които излизат на работа през нощта от пътна полиция, са разпределени на трите автомагистрали по един и четири екипа за документиране на пътнотранспортни произшествия.
Налице е неефективно управление на силите и средствата за контрол на движението в столицата. Институтът за пътна безопасност е информирал министър Рашков за недобрия професионален климат на работа в пътна полиция, командироват се неудобни служители от полицията при недостиг, което увеличава недокомплекта на Пътна полиция.

Относно конкретния инцидент считаме, че е недопустимо да се изнася предварителна информация преди да бъде безспорно установен напусналия водач от пътното транспортно произшествие. Опитът ни показва, че такива случаи собствениците на МПС се консултират с адвокати и на база на предварително изнесената информация от Пътна полиция, шиканират целия наказателен процес. Що се касае, че в град София управляват водачи с повече от 50 наказателни постановления, искаме да уведомим министъра, че са налице стотици такива. Липсата на инициативност и прехвърляне на отговорността единствено и само на слабото законодателство е израз на безсилие при управлението на риска от пътнотранспортни произшествия. Булевардите Сливница, България, Черни връх, Тодор Александров, Южната дъга са места с изключително висок риск от настъпване на ПТП и с практически нулев физически контрол. Изключително погрешно е 90% от контрола на Пътна полиция да се основава само на камерите за скорост.

Близо година мина, откакто в град София беше изключена зелената мигаща светлина, която даваше допълнителна информация на шофьорите при преминаване през кръстовищата. По данни на Столична община след въвеждането й катастрофите на кръстовищата в град София са намалели наполовина. Необходимо е да се извърши задълбочен анализ какво въздействие е оказало изключване на зелената мигаща светлина върху безопасността на движението по пътищата  в град София.

Експертите на ИПБ остават в готовност да окажат подкрепа и помощ на отдел „Пътна полиция“- СДВР за нормализиране на пътнотранспортната обстановка в град София.“

 



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 

Зареждане на коментарите. Моля, изчакайте!



Спонсорирани връзки.



Иван Горанов: Санираме сградите все едно гримираме мъртвец
Дата: 19/04, 19:59

ПР експерт: Ротацията все пак се състоя
Дата: 19/04, 19:40

Над 75 ученици от Първа езикова гимназия имаха срещи с наказателни съдии от Варненския окръжен съд
Дата: 19/04, 19:23

Гроздан Караджов: Почти 2/3-ти от тока се потребява през нощта
Дата: 19/04, 19:103 Коментара

Какви са най-често ползваните мерни прибори за лов?
Дата: 19/04, 19:10

Още новини
Спонсорирани връзки.

twitter Facebook
Нагоре Назад
Petel.bg © 2011 - 2024 | Пълна версия