Кадър ФБ
От близо половин година все повече машини за продажба на билети в автобусите не работят. Успоредно с това предплатените карти не се продават и най-сигурният начин човек, ползващ услугите на градския транспорт във Варна, да бъде редовен пътник е да си закупи билет през електронното приложение. Варненци обаче сигнализираха за нов проблем, който се задава на хоризонта – без значение дали машината работи, ако човек няма билет – то той може да бъде глобен и свален от градския транспорт, без значение, че няма вина, пише thesite24.net.
За подобен случай сигнализира варненка в социалните мрежи:
“Рядко ми се налага да използвам Градски транспорт. Днес ми се наложи. Машината не работеше. Нямам възможност да закупя билет онлайн. Карта нямам. Опитах да сигнализирам за повредата в машината, но на бележката не се чете номера. Качи се контрола и ми съобщи, че е взето решение от Градски Транспорт ЕАД, че пътник без билет независимо причините е нередовен пътник и имат право да го свалят.
Кажете ми, моля, това ли наистина е решението на проблемите, за които ние нямаме вина. Като пътник смятам, че имам право да се кача и да си купя билет на място, не съм длъжна нито да си купувам карта, нито да използвам телефона си”.
Темата предизвика бурен дебат във Фейсбук:
“Не е законно. Питате следващият път къде в закона пише, че сме задължени всички да притежаваме смартфони и приложения. Една контрольорка ми сподели, че ползват въпросният предтекст, защото “ шефовете им се карали”.
Нека Ви цитират закона,както се правеше по време на Ковид за всички идващи от чужбина. Нямат право да правят каквото и да е било ако причината е в тях.
Те са ДЛЪЖНИ да предоставят услугата “закупуване на билет” . Ние като граждани си плащаме за това,а то не работи по куп причини. Дори да се стигне до полиция,което силно ме съмнява: показвате, че имате пари за билет, а те – неработеща машина. Студената вода е за Градски транспорт. Крайно време е да се сложи край на това сочене на пръсти само и единствено към гражданите, докато нагоре са изкрали всичките пари за поддръжка. Благомир Коцев разчитаме на Вашата помощ”, написа друга варненка.
Друг пътник сподели, че също е имал подобен проблем с контролите в градския транспорт:
“Аз използвам услугите на Градски транспорт всеки ден. Също като Вас нямам карта и не винаги разполагам с пари в картата си, за да платя онлайн, но пък винаги имам пари за да си платя билет. Имам същият случай като Вашият с една контролираща жена, която ме унижи пред целия автобус, защото при неработеща машина за билети и 0лв в картата – нямам билет”.
Оказва се, че е така: От ТАСРУД публикуваха съобщение, че лице, ползващо обществен градски транспорт, което не притежава редовен превозен документ, подлежи на глоба. Тя се налага от служители на предприятието по контрол на редовността на пътниците с билет за нередовен пътник в размер на 30 лв. или чрез издаване на Акт за установяване на административно нарушение по реда на Закона за административните нарушения и наказания (ЗАНН), следван от Наказателно постановление. Съгласно разпоредбите на ЗАНН за малолетните и непълнолетните лица до 16-годишна възраст отговарят техните родители или настойници. Непълнолетните лица от 16 до 18-годишна възраст носят административно-наказателна отговорност, като на основание чл. 15, ал. 2 от ЗАНН глобата се заменя с обществено порицание.
От ОП „ТАСРУД“ напомнят, че превозният документ е необходим не само за заплащане на пътуването, но представлява и застраховка „Злополука на пътниците в средствата за обществен транспорт“, по която лицето се счита застраховано при ползване на този вид транспорт.
ОП „ТАСРУД“ предлага следните варианти за придобиване на редовен превозен документ:
1.Карта за пътуване:
-За деца от 0 до 7 години картата е безплатна. Необходимите документи за издаването й са: акт за раждане на детето и лична карта на един от родителите с постоянен адрес в град Варна.
– За деца от 7 до 14 години картата е безплатна. Необходимите документи за издаването й са: акт за раждане на детето и лична карта на един от родителите с постоянен или настоящ адрес в град Варна. Необходимо е присъствие на детето/ученика, за да се направи снимка.
– Карта за пътуване за всички градски линии за ученици и студенти над 14 години с цена 15 лв./месец. Необходимо е представянето на заверена ученическа или студентска карта.
2.Електронен билет – закупува се през мобилното приложение TicketVarna на цена от 1 лв. за 60 минути.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!
Борисенко от „Игри на волята“: Не искам да ходя в диспансер
Дата: 14/11, 20:48
Стартира третата коледна дарителска кампания в Моят А1 в полза на детското здравеопазване
Дата: 14/11, 20:40
Home Finishing Варна организира презентация на италиански марки мека мебел Samoa, Devina Nais и Bonaldo
Дата: 14/11, 20:34