Пиксабей
Неочакван ход предприе мобилният оператор А1. През уикенда телекомът започна да разпраща съобщения до клиентите си, че индексация на абонаментите планове няма да има, въпреки че другите две компании в бранша вече обявиха такова.
Таксите на Yettel и Vivacom поскъпват с между 2 и 3 лева, в зависимост от услугите, които се ползват. Така всички очакваха, че е въпрос на време и третият играч да обяви неприятна новина за клиентите си, предаде Марица.
От А1 пишат: „В знак на признателност към Вас, като наш специален клиент, основната месечна такса за този номер ще остане непроменена през 2025 г. Така изразяваме благодарността си за избора Ви на оператор. Защото е важно да имате не само качествени услуги, но и спокойствие и сигурност.“
Това се случва само ден, след като Комисията за защита на потребителите забрани тази практика. Припомняме, че след дълга сага дали индексацията на двата телекома е законна и прехвърляне на топката между Комисия за защита на потребителите /КЗП/ и Комисия за регулиране на съобщенията /КРС/, в късния следобед в петък миналата седмица КЗП излезе със становище, че конкретното завишаване на цените от мобилните оператори е нелоялна търговска практика и се забранява със заповед от ведомството. По думите на председателя на КЗП Мария Филипова, едностранната промяна на договорите при двата мобилни оператора поставят потребителите в неравностойно положение, принуждавайки ги да приемат нежелани промени или да прекратят договорите си при неблагоприятни условия. КЗП е установила, че един от мобилните оператори е включил двоен обем мобилни данни, повече национални минути и/или по-висока скорост на интернет, като обосновава това с "подобрение" на абонаментните планове. Въпреки това, тези промени се извършват без изрично искане от страна на потребителите. КЗП подчертава, че такива действия нарушават принципите на прозрачност и добросъвестност.
Вследствие, КЗП издаде забрана за прилагане на нелоялните практики – допуснато е предварително изпълнение на заповедите и всички оператори, нарушили закона, са задължени незабавно да прекратят прилагането на едностранни промени в договорите без съгласие на потребителите, посочват от ведомството.
В рамките на своите правомощия, КЗП ще наложи съответните имуществени санкции на операторите, приложили нелоялните действия. В подобни случаи законът предвижда санкция в размер до 50 000 лева за всяка прилагана нелоялна търговска практика.
Междувременно стана ясно, че за седем месеца миналата година на трите мобилни оператора са наложени санкции за 56 хиляди лева. В периода 1 юни – 31 декември 2024 г.са установени общо седем нарушения по Закона за защита на потребителите, или по едно на месец. Това става ясно от писмен отговор на въпрос на депутата Мартин Димитров (ПП-ДБ) към министъра на икономиката и индустрията Петко Николов. Министърът обаче не дава детайли за какви нарушения става въпрос.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!
Няма да помилват осъдените за щурма срещу Капитолия
Дата: 13/01, 00:33
Победителят от президентските избори в Хърватия с първи коментар
Дата: 13/01, 00:21
13 януари: Денят на българското кино
Дата: 13/01, 00:07
Как да не се тръшнем болни?
Дата: 13/01, 00:00
Астероид прелетя близо до Земята
Дата: 12/01, 23:43