Жесток удар за БТВ и Нова дни след триумфа на Капките и Денсинг старс


Дата: 15/05, 11:01

Кадър БТВ и Нова 

Само няколко дни след триумфа на риалити форматите БТВ и Нова ги чака тежък удар.

В петък медиите за последно ще могат да излъчат или публикуват реклами на хазарт. Промените в Закона за хазарта, които забраняват тези реклами, вече са факт и бяха публикувани в Държавен вестник във вторник. Те влизат в сила три дни след обнародването им.

Законът за хазарта беше променен в последните дни преди депутатите да излязат във ваканция заради предстоящите извънредни парламентарни избори. Това се случи по предложение на ГЕРБ и ДПС. Президентът Румен Радев не наложи вето, предаде Дневник.

Пълната забрана на реклами на хазарт в медиите ще лиши телевизиите и други онлайн медии от приходи от игралната индустрия в размер на около 170 млн. лв. годишно, показват изчисленията на бранша. Приходите от реклама за хазарт са основни за двете най-големи частни телевизии - Би Ти Ви и Нова телевизия. Свиването на постъпленията от реклама ще наложи както ограничаване на вече планирани разходи, така и ще обезцени компаниите.

Промените в закона идват на фона на информацията за евентуална продажба на Нова телевизия.

В "Студио България" на "Свободна Европа" разговаряхме с бизнес консултанта Ясен Гуев за това как промените в Закона за хазарта ще се отразят на Би Ти Ви и Нова телевизия.

Най-важното от интервюто

"[Спирането на рекламата на хазарт] е решение, което пряко влияе върху процедурата, която върви в момента за продажба на дела на "Би си партнърс" в Юнайтед груп. Това е групата, която в България притежава "Виваком" и Нова телевизия".

"Ефектът от намаляването на рекламните приходи е спад в цената на Нова телевизия".

"Това, което се случва в Нова телевизия, не е свързано с начина, по който тя отразява политическите процеси в момента, а е свързано с това с кого ще си говорят политиците в бъдеще. Защото те виждат, че върви процес по смяна на собствеността".

"Ако искате сега нещо в Нова телевизия, трябва да стигнете до Драган Шолак. След шест месеца най-много, когато трябва да има смяна на собствеността, с кого ще си говорите, ако Драган Шолак си тръгне".

"По отношение на бТВ ударът е доста по-сериозен, защото, ако гледаме финансовите резултати, групата на бТВ е два пъти по-малка като приходи от тази на Нова, а в печалби разликата е четири пъти".

"Политическото влияние не минава през собственост, а минава през влияние през определени хора. И в случая, както го виждаме, влияние по отношение на приходната част на телевизиите".

"Нова [телевизия] се справиха много по-добре с [развитието на пазара], имайки предвид онлайн ресурсите, които развиха. Докато Би Ти Ви също се опита да направи нещо, но обемът е по-малък. Те изтърваха тази трансформация, а и цялостното им управление е изключително странно".

"Промените в Закона за хазарта трябваше да влязат в сила от догодина, за да е справедливо и да се даде време".

Решението за ограничаване на рекламата на хазарт в медиите "пряко влияе върху процедурата, която върви в момента за продажба на дела на "Би си партнерс" в "Юнайтед груп". Това е групата, която в България притежава "Виваком" и Нова телевизия", каза Ясен Гуев. По думите му "ефектът от намаляването на рекламните приходи е спад в цената на Нова телевизия".

Гуев каза, че "по отношение на Би Ти Ви ударът е доста по-сериозен, защото, ако гледаме финансовите резултати, групата на Би Ти Ви е два пъти по-малка като приходи от тази на Нова телевизия, а в печалби разликата е четири пъти".

Според Гуев "Нова [телевизия] се справиха много по-добре с [развитието на пазара], имайки предвид онлайн ресурсите, които развиха. Докато Би Ти Ви също се опита да направи нещо, но обемът е по-малък. Те изтърваха тази трансформация, а и цялостното им управление е изключително странно".

Гуев каза, че и в двете компании започва процес по оценка на намаляване на бюджетите. "Нова телевизия има достатъчно ресурс и това е просто намаляване на печалбата, но те ще минат през това. Би Ти Ви не, че не могат да се справят, въпреки че ударът е голям, но въпросът е дългосрочно какво става следващата година", каза Гуев.

Според него справедливият подход би бил промените в Закона за хазарта да влязат в сила от следващата година, за да се даде време.

Политическото влияние

Рекламата на хазарт в медиите е проблем, който се дискутира от години. През 2020 г. депутатите също поеха ангажимент да я ограничат, но това не се случи.

В началото на април парламентът отхвърли законопроект на партия "Възраждане", който също предвиждаше ограничаване на рекламата на хазартни игри в медиите. "Политическият знак кой взема решенията и в кой е властта е важен. И той показва, че решението се взема от ГЕРБ и ДПС, т.е. това са партиите, с които трябва да се води диалог в бъдеще, защото нещата зависят от тях", каза Ясен Гуев.

По думите му политическото влияние не минава през собственост, а през влияние през определени хора и влияние по отношение на приходната част на телевизиите.

"Това, което се случва в Нова телевизия, не е свързано с начина, по който тя отразява политическите процеси в момента, а е свързано с това с кого ще си говорят политиците в бъдеще. Защото те виждат, че върви процес по смяна на собствеността", каза Гуев.

Според него, "ако искате сега нещо в Нова телевизия, трябва да стигнете до Драган Шолак. След шест месеца най-много, когато трябва да има смяна на собствеността, с кого ще си говорите, ако Драган Шолак си тръгне". Шолак е сръбски бизнесмен, създател и акционер в "Юнайтед груп".



Зареждане на коментарите. Моля, изчакайте!



Спонсорирани връзки.



Майка на дете в критично състояние: Казаха ми да се помоля на поп, отколкото на хората в Спешното
Дата: 29/05, 09:24

UEFA Шампионска лига остава в ефира на MAX Sport през следващите 3 сезона
Дата: 29/05, 09:10

Как се прави здрав корем
Дата: 29/05, 09:10

Два варненски района днес остават без вода
Дата: 29/05, 09:08

Увеличават данъчната тежест върху руските богаташи
Дата: 29/05, 09:061 Коментар

Още новини
Спонсорирани връзки.

Коментари twitter Facebook
Нагоре Назад
Petel.bg © 2011 - 2024 | Пълна версия