Любима марка коли на българите може да не оцелее


Дата: 11/11, 10:18

Пиксабей

Един от производителите на премиум автомобили - Audi, се намира в доста неприятна ситуация, която вещае и сериозни проблеми за марката за бъдеще. Продажбите падат, а електромобилите се борят, за да намерят на пазара. Към това може да се прибави и остарялата моделна гама на марката, което накара много клиенти да ѝ обърнат гръб, предаде Сега.

През първите девет месеца на годината дилърите на Audi са успели да продадат само 139 665 автомобила в САЩ, което е с 16,8% по-малко от преди година. Продажбите в Китай са намалели с 8,5%, а в Европа - с 9,8%. Всичко това води до спад на приходите и печалбите. Само през третото тримесечие оперативната печалба на компанията от Инголщад се срина с 91% до 106 млн. евро, което е сериозен удар.

Ръководството оправда резултатите с усилията по преструктуриране на завода в Брюксел, където се произвежда електрическият SUV - Q8 e-tron. Този модел обаче е пред спиране, тъй като продажбите му спадат непрекъснато. В същото време не е рентабилно друг модел да бъде преместен в завода, защото той е на доста неудобно от логистична гледна точка място.

От Audi обявиха, че заводът ще затвори на 28 февруари догодина, като ръководството на компанията се надява да успее да намери купувач. Преговорите с китайски автомобилни компании приключиха с неуспех, сега надеждата е, че съоръжението ще бъде купено от производител на трактори, но и това е малко вероятно.

Затварянето на завода означава, че 3000 души ще останат без работа. Същото ще се случи и с още 4500 служители на Audi, които предстои да бъдат освободени. Това е общо 15% от персонала на компанията в Германия, като 2000 души работят в самата компания, а другите 2500 са свързани с дейности на Audi извън прякото производство на автомобили.

Другият голям проблем е, че фирмата се фокусира прекалено много върху новите електромобили и остави назад основните си продукти. Т.е. моделите, които по принцип са най-търсени, са остарели. Пример за това е Q7, който излезе през 2014 г., но дори и двата фейслифта (модернизации) не успяват да прикрият този факт. На основните пазари големият SUV изостава не само от преките си германски конкуренти, но и от модели на японски марки - като Lexus TX, например.

Същото важи и за Audi A8, който изглежда като динозавър в сравнение с по-новите конкуренти BMW 7-Series и Mercedes-Benz S-Class. Това обяснява защо за 9 месеца Audi е продала толкова A8, колкото S-Class за едно тримесечие.

Ситуацията все пак леко се подобрява, тъй като Audi наскоро представи преработените A5 и Q5 заедно с техните спортни (S) версии. Скоро ще излезе и нова A7, което ще бъде последвано от фейслифт на Q3 и Q7.

Въпреки това, нещата не изглеждат толкова добре. Ясно е, че Audi се нуждае от нещо повече от шепа лъскави модели. И най-вече от ясна стратегия, която да възроди идентичността на марката, която освен това трябва да спре да гони и да започне да води, като бе доскоро.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 

Зареждане на коментарите. Моля, изчакайте!



Спонсорирани връзки.



САЩ нанесоха удари по проирански групировки в Сирия и Йемен
Дата: 13/11, 14:21

Експерт призова: Не се подвеждайте от реклами за безплатни лекарства
Дата: 13/11, 14:20

Тръгва първият български филм с легендарна холивудска звезда
Дата: 13/11, 14:15

Посред бял ден: Нападател с нож обра мъж в центъра на София
Дата: 13/11, 14:14

1000 лева разлика в заплатите между Варна и София
Дата: 13/11, 14:101 Коментар

Още новини
Спонсорирани връзки.

Коментари twitter Facebook
Нагоре Назад
Petel.bg © 2011 - 2024 | Пълна версия