Касае всички на служебен адрес в България: Проверки в 7 дневен срок


Дата: 15/01, 21:42

Пиксабей

Промени в Наредбата за изменение и допълнение на Наредба № РД-02-20-9 от 2012 г. за функциониране на Единната система за гражданска регистрация определят условията, задълженията на компетентните органи и документите, на чиято основа се извършва адресна регистрация на служебен адрес.

 На такъв могат да бъдат регистрирани хората, които по една или друга причина не са в състояние да докажат редовен постоянен адрес в България. А без това не могат да им се издадат документи за самоличност.

Проектодокументът е публикуван за обществено обсъждане в Портала за обществени консултации и на интернет страницата на МРРБ. Целта му е наредбата да се приведе в съответствие с измененията в Закона за гражданската регистрация (ЗГР), с които се  въвежда  „служебен адрес“ и възможността лица да бъдат регистрирани  на такъв адрес при определени в закона случаи.

 С измененията се регламентират условията и задълженията на членовете на комисия, която съгласно чл. 92, ал. 8 от ЗГР, трябва да установи обстоятелствата за извършване на адресна регистрация на лица, които не могат да представят документ за собственост или документи за ползване на даден имот за жилищни нужди, включително договор за ползване на социална или интегрирана здравно-социална услуга за резидентна грижа, или други документи, доказващи собствеността или ползването на имот.

Предложените промени определят също и обстоятелствата, които са предмет на проверката. За целта в глава пета „Създаване и поддържане на национален класификатор на настоящите и постоянните адреси в Република България“ в наредбата е създаден нов раздел IV „Задължения на комисията по чл. 92, ал. 8 от Закона за гражданската регистрация“.

Проектодокументът определя, че комисията се назначава от кмета на съответната община, като неин председател е служител от общинската администрацията.

Тя трябва да провери обстоятелствата за извършване на адресна регистрация в 7-дневен срок от назначаването ѝ.

) Комисията извършва проверка на обстоятелствата за извършване на адресна регистрация. Проверката се извършва в 7-дневен срок от назначаването и цели да установи:

а) на посочения адрес има ли сграда, годна за обитаване;

б) в имота има ли конструктивно устойчиво съоръжение (барака, контейнер и др.), което удовлетворява жилищни нужди;

в) броя на помещенията по буква а) и б) и тяхната квадратура;

г) социалния статус на лицето, което желае да се адресно регистрира;

д) лицето, което желае да се адресно регистрира, живее ли във фактическо съпружеско съжителство или има родствена връзка с вече регистрираните на адреса лица;

е) има ли лица, адресно регистрирани по настоящ адрес в имота, които не живеят там;

ж) какъв е броят на лицата, регистрирани по постоянен адрес, които имат настоящ адрес различен от постоянния;

з) адресът определен ли е за извършване на адресна регистрация.

Изисква се представители на Министерството вътрешните работи, на Агенцията за социално подпомагане и на общинската администрация да посетят адреса с цел изясняване на обстоятелствата.

Комисията ще трябва да изготвя становище по искането за извършване на адресна регистрация, което предава на органа по чл. 92, ал. 1 от ЗГР, т.е. на кмета на общината, на района или на кметството или на определени от тях длъжностни лица. Регистрацията се извършва при положително становище на комисията от органа по чл. 92, ал. 1 от ЗГР. При невъзможност лицето да се регистрира на адреса, обект на проверка, комисията предлага да се регистрира на служебен адрес.

Промените в наредбата предвиждат още от две на десет години да се промени срокът, в който се съхранява информация от Главна дирекция „ГРАО“ към МРРБ за достъпа до електронните регистри на национално ниво.

Предвижда се задължително да се проверява за наличие на вече съставен акт за гражданско състояние на база документи от чужбина. По този начин ще се избегне съставянето на повече от един акт. Проверката ще се извършва от длъжностното лице по гражданското състояние, отговорно да състави акта за гражданско състояние.

Предлага се и нов срок, в който да се съхранява информацията в журналните записи. Така се постига хармонизация със заложения в Закона за електронното управление срок. За по-голяма яснота са прецизирани  текстове от наредбата и се предлагат промени от правно-технически и редакционен характер.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 

Зареждане на коментарите. Моля, изчакайте!



Спонсорирани връзки.



Нюкасъл с нова голяма победа във Висшата лига
Дата: 16/01, 00:29

16 януари 1909 г. - Експедицията на Ърнест Шакълтън достига до Южния магнитен полюс
Дата: 16/01, 00:03

Как да не се тръшнем болни?
Дата: 15/01, 23:50

МВнР: Надяваме се, че тази дългоочаквана сделка ще спре боевете в Газа
Дата: 15/01, 23:41

До 5 градуса в четвъртък
Дата: 15/01, 23:23

Още новини
Спонсорирани връзки.

twitter Facebook
Нагоре Назад
Petel.bg © 2011 - 2025 | Пълна версия