В офисите на А1, "Виваком" и "Йетел" скочиха срещу "въртенето на мониторите" за договорите


Дата: 22/08, 11:13

Кадър Пиксабей

Обръщането на монитора на служителя не е най-удобния вариант при сключване на договори в офисите на мобилните оператори.

Председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) г-жа Мария Филипова проведе среща с представители на Алиансa на технологичната индустрия (АТИ) във връзка с разминавания между практиките на мобилните оператори и очакванията на потребителите, установени на базата на анализ на постъпили жалби и сигнали в Комисията.

По време на срещата г-жа Филипова постави за обсъждане предложения, целящи подобряване информираността на потребителите. Тя подчерта, че дискусията е начален етап в усилията на КЗП за подобряване на диалога между мобилните оператори и потребителите.

По отношение на процедурата по сключване на договор в търговски обект, бе предложено телекомите да инструктират своите служители да напомнят на потребителите за правото им да се запознаят предварително с условията на договорите.

Те имат право да получат екземпляр от договора на хартиен носител или на друг траен носител преди да решат дали да го подпишат.

На срещата бе обсъдено още да се осигури по-удобна за потребителите опция за запознаване със съдържанието на договорите, тъй като обръщането на монитора на служителя не е най-удобния вариант.

Също така да се предоставя на потребителите информационен лист (брошура), съдържащ информация за начина на изчисляване на неустойките и дължимите за възстановяване отстъпки, в т.ч. разяснения относно кредитния лимит, избора на мрежа, промяната на адреса за ползване на услугата.

По отношение обслужването на потребители от уязвими групи при сключването на договори, КЗП предложи всички оператори да предвидят в своята търговска политика определен гратисен период за отказ от договор, сключен в търговски обект, който да важи за уязвими групи потребители.

Преди сключване на договор да е необходимо одобрение от управител на магазин, а абонаментният план да е съобразен с нуждите на потребителя.

Обсъдено бе още да се създадат вътрешни процедури за проследяване на жалби, подадени от потребители от уязвими групи, както и да се инструктират служителите в магазинната мрежа относно обслужването на уязвими групи потребители.

Във връзка със съдържанието на договорите, КЗП предложи да се подобри оформлението на индивидуалните договори в частта, касаеща заявените за ползване услуги (чрез обединяване на всички заявени за ползване услуги в един раздел „Предмет на договора” или всички допълнително заявени услуги да бъдат посочени в отделен раздел „Допълнителни услуги”).

След проведени дискусии представителите на Алианса на технологичната индустрия (АТИ) се съгласиха да предприемат мерки за подобряване обслужването на потребителите. По част от предложенията на КЗП вече се работи, а други са в процес на обсъждане в АТИ.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 

Зареждане на коментарите. Моля, изчакайте!



Спонсорирани връзки.



Мартин Димитров: Борисов играе ролята на умряла лисица
Дата: 12/09, 18:541 Коментар

Изплютият от коалицията ПП-ДБ Ананиев: Те готвят нова сглобка
Дата: 12/09, 18:422 Коментара

Карлос Насар да си гледа изхвърлянето и изтласкването, отвърна шефът на щангите
Дата: 12/09, 18:351 Коментар

Нов проект на Комфорт ООД – жилищен комплекс Кабакум Плаза на метри от плаж Кабакум във Варна
Дата: 12/09, 18:30

Плащаме над 100 млн. лв. от джоба си за поредните парламентарни избори
Дата: 12/09, 18:132 Коментара

Още новини
Спонсорирани връзки.

Коментари twitter Facebook
Нагоре Назад
Petel.bg © 2011 - 2024 | Пълна версия