Има съгласие минималната работна заплата да бъде увеличена на 340 лв. от 1 януари 2014 г. Това съобщи министърът на труда и социалната политика Хасан Адемов. Има идея обезщетението за отглеждане на дете от 1 до 2-годишна възраст също да бъде 340 лв., каза още министърът, цитиран от БТА. Той отбеляза обаче, че преди да се финализира бюджетната процедура не е коректно отделни елементи от нея да бъдат изпреварващо представяни.
Във връзка с идеята за връщане на "швейцарското правило" при определяне размера на пенсиите министърът каза, че "този въпрос дефинитивно вече е решен, защото е принципен”. Принципът е от 1 юли 2014 г. всяка година от тази дата да има осъвременяване на пенсиите с 50 процента от осигурителния доход и 50 процента от инфлацията.
С колко процента ще бъде увеличението, ще е ясно към февруари 2014 г., когато има окончателни данни за ръста на осигурителния доход и инфлацията, уточни министърът. Но отбеляза, че при всички положения с оглед на ниската инфлация се очертава този процент да не бъде висок, "колкото ни се иска".
Фотограф: Юлия Лазарова
Богдан Милчев: Институциите са знаели за опасните условия на АМ "Тракия" два часа преди катастрофата
Дата: 11/11, 07:54
Мъж в Сливен е с опасност за живота - с над 10 счупени ребра и зашит черен дроб след трагедията на "Тракия"
Дата: 11/11, 07:51
Голям празник е днес! Много българи имат имен ден!
Дата: 11/11, 07:38
Украйна и Русия продължават преговорите, но и с размяната на удари
Дата: 11/11, 07:28
Започва вторият етап на акция "Зима": Полицията следи безопасността на пешеходците
Дата: 11/11, 07:24