Верига 4 пъти по-мощна от Лидл и Кауфланд никога няма да стъпи в България


Дата: 27/09, 14:31

Кадър 

Wikideas1

Броят на служителите на Уолмарт е 2,1 милиона души. 

Уолмарт са най-голямата компания по приходи в САЩ - 648 милиарда долара за 2023 година.

За сравнение приходите на Шварц груп - собственикът на Лидл и Кауфланд са около 4 пъти по-малки 150 милиона евро.

Въпреки това едва ли някога американската мегаверига ще стъпи в България.

Walmart не работят в Европа, с изключение на Обединеното кралство, където веригата Superstore ASDA е собственост на Walmart.

Walmart е мултинационална американска компания, която управлява вериги от големи дискаунт универсални магазини, супермаркети и складове. Той продава различни продукти, но те са най-известни с ниските си цени на хранителни стоки и стоки за бита. Walmart управлява магазини за търговия на дребно в различни търговски формати във всичките 50 щата в Съединените щати. Освен това обслужва клиенти и членове повече от 200 милиона пъти седмично в повече от 8416 търговски обекта под 53 различни банера в 15 държави.

Като един от най-успешните търговци на дребно, може да е изненада, че Walmart не успя да се разшири в Европа.

В цялото това съдържание ще демонстрираме какво се обърка в Германия, което накара Walmart да се провали в ЕС, за да се задържи там, пише ecomclips.com.

Историята на Walmart в ЕС започва с опита му да разшири бизнеса си в Германия.

През 1997 г. Walmart навлиза на германския пазар с придобиването на веригите хипермаркети Wertkauf и Interspar .

Но глобалната слава на Walmart и агресивното навлизане на чужди пазари не се получиха добре в Германия.

Немските магазини на Walmart се провалиха, защото бизнес моделът им не работеше там.

След 9 години Walmart продаде своите 85 магазина в Германия през 2006 г., което доведе до загуба от 3 милиарда долара.

Имаше няколко фактора, допринесли за провала на Walmart в Германия. От самото начало невероятни управленски пропуски са засегнали операциите на Walmart в Германия. 

1. Стратегия под разходите:

Walmart искаше да следва стратегията под разходите, но собствениците на германски бизнеси се разбунтува от дъмпинговата тактика на Walmart за ценообразуване на ниски разходи, както и германското правителство. В резултат на това на американският гигант беше наредено да повиши цените си от германския върховен съд, което се превърна в пречка за него да има клиентска база.

2. Walmart и немските профсъюзи бяха несъвместими: В Съединените щати Walmart е известен с това, че играе с ниски заплати и потиска синдикатите. В Германия, за разлика от САЩ, синдикатите са до голяма степен част от културата и имат широка подкрепа сред правителството, общността и дори бизнеса. Walmart не разбра, че в Германия компаниите и синдикатите са тясно свързани. Освен това германската работна сила е свикнала да договаря заплащането си със своя синдикат. Това предизвика търкания между работниците и компанията. 

Когато Walmart отказа да се присъедини към германската регионална система за договаряне на заплатите, профсъюзът на работниците започна стачка. Walmart беше изненадан поради тази причина. Това също им създаде лоша репутация в общността и вероятно се отрази на продажбите им.

3. Walmart подценява своята конкуренция: В САЩ Walmart се счита основно за евтин магазин на едно гише за почти всичко, от което човек може да се нуждае. 

В Германия обаче хората ценят качеството на продуктите толкова, колкото и цената. Те нямаха намерение да изоставят малките вериги за хранителни стоки, от които винаги са пазарували. Walmart не очакваше такава устойчивост от 14-те вериги хипермаркети, които бяха популярни в цяла Германия, и те не успяха да се адаптират дори след като разбраха.

4. Веригите за търговия на дребно вече се справяха зле в Германия: Част от проблема с прехода на Walmart към Германия е, че веригите за търговия на дребно растяха с тревожно ниска скорост по това време. Всъщност, когато Walmart влезе в Германия, средният темп на растеж за търговска верига беше само 0,3% годишно. Това подейства като непосредствен недостатък в пътуването на Walmart към устойчив растеж в страната.

5. Служителите се чувстваха неудобно от практиките на Walmart: Не само заплащането и липсата на права на работниците разстройват служителите на Walmart. Това бяха и някои практики за „изграждане на екип“, които много германци не се чувстваха комфортно да правят.

В Walmart работните дни започваха с леки упражнения и мотивиращи песнопения.

Докато в американската култура тези дейности понякога могат да сближат екипа, в Германия те са напълно неочаквани и служат само за да накарат служителите да се чувстват неудобно.

6. Служителите смятат, че Walmart прекалява с личния им живот: В Съединените щати и в много страни се приема за даденост, че служителите, които работят в един и същи отдел, не могат да влизат в романтични връзки.

В Германия обаче това не е стандарт. Всъщност това се смята за огромна стъпка в живота на човек.

7. Walmart не успя да вземе под внимание културните различия около пазаруването: 

В Съединените щати се смята за обичайно или почти по подразбиране, че хората обичат да отиват в един магазин и да купуват всичко, от което се нуждаят, на намалена цена.

Това е част от причината Walmart да е толкова успешен в САЩ.

В Германия, от друга страна, купувачите имат различни навици и начинът, по който е структурирана икономиката, придава по-голямо значение на по-малките дискаунт вериги. По-долу са само няколко разлики в културата, които накараха по-малко германци да отидат в Walmart и повече да отидат в по-малки вериги.

Много германци обичат да пазаруват от места, които са на пешеходно разстояние. Идеята за „услуга с усмивка“ не е толкова подчертана в Германия и изглежда странна и неудобна. По-малките дискаунт вериги в Германия могат да продават стоки на по-ниски цени от големите търговски вериги по закон.

Walmart наложи корпоративна култура, която противоречи на ценностите на много германци. От друга страна, малките вериги бяха в съответствие с техните вярвания.

8. Walmart не са фокусирали достатъчно услугите си: Walmart продава почти всичко, от което човек би се нуждаел; храна, дрехи, развлечения, авточасти, градински консумативи и др. Като се има предвид тенденцията на германското население да пазарува в по-малки, по-фокусирани магазини, това не работи на културно ниво.

Не проработи и на икономическо ниво. Част от причината Walmart да може да продава толкова много стоки на такава ниска цена в САЩ е, че те получават данъчни субсидии и плащат на работниците по-ниски заплати.

Както видяхме по-рано, те бяха предизвикани по всички тези въпроси. Все пак те опитаха по-фокусиран подход, може би върху хранителни стоки или стоки за дома, можеха да издълбаят ниша на пазара.

9. Walmart не успя да се адаптира към германската икономика: Ако съберете всичко това заедно, получавате основната причина, поради която Walmart не успя да спечели никаква пара в Германия. Те не можеха и нямаше да се адаптират към различните икономически системи.

Това е и причината Уолмарт да не желае и да чуе за нов опит за влизане в Европа, още по-малко в България. 


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 

Зареждане на коментарите. Моля, изчакайте!



Спонсорирани връзки.



В "Град - градина" превръщат столицата на съседка на България
Дата: 15/11, 20:00

Деница Стоянова: Изпращаме седмицата със слънчеви часове
Дата: 15/11, 19:59

Най-големият враг на Димо
Дата: 15/11, 19:55

Малко по-рано днес: Жена почина, блъсната на пешеходна пътека в София, мъж е в болница
Дата: 15/11, 19:53

Мариета Николаева е номинирана за "Жена на годината"
Дата: 15/11, 19:46

Още новини
Спонсорирани връзки.

twitter Facebook
Нагоре Назад
Petel.bg © 2011 - 2024 | Пълна версия