Адвокат: Най-често пациентите се оплакват от некачествена медицинска помощ


Дата: 11/11, 19:13

Кадър бТВ

Адвокат коментира наболял проблем у нас.

Най-често пациентите ни търсят с твърдения, че не им е оказана качествена медицинска помощ във всичките ѝ аспекти. Това каза за "Фокус" адвокатът по медицинско право Мария Шаркова.

По думите ѝ някои пациенти се оплакват, че медицинската помощ е била несвоевременна, или че не отговаря на необходимите стандарти за качество.

"Има пациенти, които се оплакват от лошо отношение от страна на медицинския персонал или от липсата на каквато и да е информация - формално предоставяне на различни по вид документи, без да им се разясняват техните права и задължения, както и без да бъдат информирани за предстоящото лечение, без да им се отговаря на зададените въпроси", допълни Шаркова.

Адвокатът по медицинско право посочи, че няма таван за заплащането и ценообразуването на медицински услуги. "Всеки един медицински специалист и всяко едно лечебно заведение има право да оказва медицински услуги извън тези, които се заплащат от НЗОК, на цени, които самото лечебното заведение преценява. Задължение на лечебното заведение обаче е да постави на публично място ценоразписа, за да могат пациентите да се запознаят с тези цени", каза още Шаркова.

"Всеки пациент, който е здравноосигурен, има право на определени медицински услуги, които се заплащат от НЗОК. Ако се изискват някакви допълнителни суми за заплащане в лечебното заведение, пациентът има право да бъде информиран какви са тези услуги и защо се заплащат от него, а не от Здравната каса", обясни тя.

Адвокат Шаркова заяви, че пациентите следва да знаят, че във всеки един случай, в който заплащат дадена услуга или медицинско изделие, имат право да получат разходнооправдателен документ. "Не се плащат пари на ръка - категорично. В случай, че смятат, че неправомерно са им били изискани определени парични суми, могат да подадат сигнал до изпълнителна агенция "Медицински надзор", за да извърши проверка и да прецени дали това е било така", допълни тя.

Адвокатът по медицинско право е на мнение, че в здравеопазването следва да се подобри, както отношението към пациента, така и условията на работа на медицинските специалисти - техните възнаграждения.

"Да се обсъди дали не следва да се разшири пакетът от медицински дейности, лекарствени продукти, медицински изделия, които се заплащат от НЗОК и разбира се, да има по-адекватен контрол за спазването правата на пациентите, тъй като към момента бих казала, че този контрол не е оптимален и не е достатъчно ефективен", заключи Шаркова.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 

Зареждане на коментарите. Моля, изчакайте!



Спонсорирани връзки.



Влизат в сила промени за всички с банкови депозити и кредити
Дата: 13/11, 19:24

РИОСВ и РЗИ не откриват нарушения при изхвърлянето на болничните отпадъци в столицата
Дата: 13/11, 19:15

И варненският кмет отчете една година от встъпването си в длъжност
Дата: 13/11, 19:12

Госпожица Оракул разбра колко е трудно в „Сделка или не“
Дата: 13/11, 19:07

40% от пациентите с диабет в Европа не знаят, че имат това заболяване
Дата: 13/11, 19:03

Още новини
Спонсорирани връзки.

twitter Facebook
Нагоре Назад
Petel.bg © 2011 - 2024 | Пълна версия