Идва кошмар по Коледа и Нова година по летищата, взимате пари при закъснение над 3 часа


Дата: 23/12, 11:45

Пиксабей

Всички летища, включително летище София, прогнозират, че по време на празниците ще има значителен ръст на пътниците, което ще доведе до опашки, по-бавни проверки и увеличен риск от неочаквани ситуации. Това бе съобщено от Европейския потребителски център (ЕПЦ) на своя сайт, където публикува и полезни съвети за пътуващите как да се подготвят и да се чувстват спокойни по време на пътуването си.

Ако вашият полет закъснее с повече от два часа, авиокомпанията е задължена да осигури грижа за вас. Това включва предоставянето на безплатни храни и напитки, както и актуализирана информация относно времето на излитане на полета.

При дълги закъснения, които изискват пренощуване, авиокомпанията е отговорна за организиране и покриване на разходите за хотел и транспорт. В случай, че чакате повече от 5 часа, имате право да се откажете от полета и да получите възстановяване на стойността на билета. Ако пристигнете с над 3 часа закъснение в крайната дестинация, можете да имате право на финансова компенсация, посочват от ЕПЦ.

Ако авиокомпанията извърши свръхрезервиране и не успеете да се качите на борда, имате правото на пренасочване към друг полет или на пълно възстановяване на цената на билета, както и на предоставяне на услуги по време на изчакване на новия полет.

Ако вашият багаж бъде загубен, отидете на гишето за багаж и попълнете протокол (PIR) веднага. Това е първата стъпка за получаване на обезщетение. Съберете необходимите документи и подайте жалба към авиокомпанията възможно най-бързо, но не по-късно от 7 дни след полета, съветват от ЕПЦ.

Отредете време за опашките. Пристигнете на летището поне 2-3 часа преди полета. Бъдете готови за проверките. Уверете се, че имате всички документи на лесно достъпно място и че ръчният ви багаж е подготвен в съответствие с изискванията на летището и авиокомпанията относно течностите и ограниченията за ръчния багаж. Проверявайте статуса на полета си. Бърза проверка преди да тръгнете може да ви спести значително време, допълват от ЕПЦ.

Най-много жалби, подавани в ЕПЦ, са свързани с отменени или закъснели полети, загубен багаж, а също и с проблеми при покупки от онлайн търговци, каза през лятото директорът на центъра Соня Спасова за БТА.

 


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 

Зареждане на коментарите. Моля, изчакайте!



Спонсорирани връзки.



Ало измамник се представи за внук на възрастна жена и взе спестяванията ѝ
Дата: 23/12, 16:00

2,5 млрд. евро са осигурени от ЕК за строежа на втори Дунав мост при Русе
Дата: 23/12, 15:50

Таланти на Черно море с бронзови медали от турнир
Дата: 23/12, 15:46

Зеленски обвини Фицо, че иска "да помогне" на Путин
Дата: 23/12, 15:41

Карлос Насар е щангист номер 1 в света за 2024-а
Дата: 23/12, 15:31

Още новини
Спонсорирани връзки.

twitter Facebook
Нагоре Назад
Petel.bg © 2011 - 2024 | Пълна версия