снимка: АПИ
Налаганите от АПИ санкции на превозвачите за незаплатени тол сегменти са незаконосъобразни и непропорционални съгласно решение на Съдът на Европейския съюз, съобщиха от Камарата на автомобилните превозвачи, предаде bTV.
"На 21 ноември 2024 г. шести състав на Съда на Европейския съюз, позициониран в Люксембург, постанови важно решение, касаещо налагането на имуществени санкции на физически и юридически лица за незаплатени такси за използване на пътната инфраструктура. Преюдициалното запитване бе отправено от Административен съд - Хасково, по повод образувано пред него дело, в което транспортна фирма оспорва издадения срещу нея от Агенция "Пътна инфраструктура", електронен фиш за налагане на имуществена санкция за незаплатена тол такса", посочват от камарата.
Според информацията Съдът на Европейския съюз е определил, че налаганите от АПИ глоби противоречат на основния принцип за съразмерност на имуществената санкция с тежестта на извършеното нарушение.
Към момента в българското законодателство наказанията са фиксирани, независимо от тежестта на извършеното нарушение. Агенция „Пътна инфраструктура“ налага имуществена санкция в размер на 2500 лв. на юридически лица и административно наказание "глоба" в размер на 1800 лв. на физически лица, като се предоставя възможност на лицето да се освободи от административна отговорност чрез заплащането на „компенсаторна такса“ в размер на 750 лева.
Системата от нарушения се налага за частично или изцяло незаплатени пътни такси. Така определеният размер на санкцията е еднакъв за всички нарушения. Според Съда на Европейския съюз това нарушава принципа на пропорционалност и такива санкции не следва да бъдат налагани.
В решението на Съда се посочва, че „не се допуска система от наказания, която предвижда налагане на глоба или имуществена санкция с фиксиран размер за всички нарушения на правилата” , както и че “предвидената възможност за освобождаване от административнонаказателна отговорност чрез заплащане на "компенсаторна такса" с фиксиран размер от 750 лева, при наличието на посочените в закона изисквания, отново не може да промени извода, че националната правна уредба е в противоречие с правото на Съюза".
"Няма да се уморим и ще продължаваме да се борим, докато не видим, че в България имаме работеща тол система, която събира по-голямата част от таксите от транзитния трафик, която дава конкурентно предимство на българските превозвачи, местния бизнес и българския потребител. Нека не забравяме, че тол таксите са най-справедливия начин за пътно таксуване, но за целта трябва да има и адекватна пътна инфраструктура", пишат от асоциацията.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!
Спасиха изгубили се туристи на Витоша
Дата: 01/12, 08:00
В Румъния гласуват за парламент
Дата: 01/12, 07:48
Забрана за стари автомобили от днес в центъра на София
Дата: 01/12, 07:31
Безплатни консултации за ортопедично лечение в чужбина!
Дата: 01/12, 07:30
На днешната дата в историята
Дата: 01/12, 07:11