Умен трик да напълните два три литра отгоре на Шел, ОМВ и Лукойл


Дата: 04/12, 11:22

Кадър Ютуб

Има начин да напълним с литър два повече, отколкото помпата за горивото позволява.

Разбира се, това не е препоръчително и не ви съветваме да го правите.

Още повече, че е безсмислено.

Експерт обясни как дюзите за зареждане разбират, че резервоарът вече е пълен. 

Наистина, свикнали сме с това. Пистолетът се вкарва в гърлото на резервоара, никой не го гледа, но не се образуват локви от бензин. Как дюзата за зареждане (известна още като кран за гориво) на бензиностанция "разбира", че резервоарът на вашия автомобил е вече пълен и следователно подаването на гориво трябва да бъде спряно спешно?

Това е така, защото пистолетът вътре е много по-сложен, отколкото изглежда отвън, пише auto.blitz.bg. 

Ако се задълбочите в принципа на работа на дюзата за зареждане с гориво на дълбоко ниво, ще трябва да разберете приблизително следните чертежи.

Нека кажем веднага, че в обикновените дюзи за зареждане с гориво няма микропроцесори или друга електроника - вместо това работи чиста механика.

Това често се обяснява с факта, че електричеството в компания с бензинови пари е опасно само по себе си, дори и ниското напрежение. Разбира се, тук си струва да си спомним за електрическите бензинови помпи, които буквално плуват в бензин и не представляват никаква опасност, но сега това не е толкова важно.

Има доказано техническо решение, което не изисква електричество. 

Като цяло принципът на работа на дюзата за зареждане е следният. С натискане на лоста отваряме пътя на горивото в резервоара - стеблото на клапана (на фигурата е оцветено в синьо) се издига нагоре. Оста на лоста, прикрепена към пръта на предпазителя (зелен на фигурата), е в условно горно положение, без да пречи на процеса.

По-нататъшната работа прилича на обичайната бутилка с диспенсър. В носа на пистолета има вакуумен (известен още като въздушен) канал, през който въздухът от резервоара за гориво тече към мембраната, която контролира предпазителя.

Докато резервоарът се напълни, мембраната остава в горна позиция. Но веднага щом носът на пистолета започне да се потапя в горивото, въздушният поток през вакуумния канал веднага спира.

Вакуумът под мембраната, създаден от потока гориво, рязко се увеличава, в резултат на което мембраната избутва предпазителя надолу. Оста на лоста се спуска, в резултат на което се прекъсва подаването на гориво. Пистолетът издава характерно щракване.

Следователно, за да добавите още няколко литра гориво в резервоара, трябва леко да извадите пистолета и леко да натиснете скобата на отвора за подаване на гориво - бензин или дизелово гориво отново ще потече в резервоара. Но няма особен смисъл да правите това.



Зареждане на коментарите. Моля, изчакайте!



Спонсорирани връзки.



Маги от „Игри на волята”: Не знаех какво значи думата „Дръзки”
Дата: 12/12, 15:33

Касае всички с левове под дюшека: "Перете" ги легално с 15 процента данък
Дата: 12/12, 15:30

Окончателно: За празниците пускат кръстовището при Двете кули във Варна
Дата: 12/12, 15:27

Климатолог разби на пух и прах прогнозите за Коледа
Дата: 12/12, 15:25

И трите гранични пункта с Румъния в Добричка област готови за работа
Дата: 12/12, 15:05

Още новини
Спонсорирани връзки.

twitter Facebook
Нагоре Назад
Petel.bg © 2011 - 2024 | Пълна версия