Пиксабей
Най-големите компании за храни и напитки в света продават продукти в страни с ниски доходи, които са по-малко здравословни от тези, които продават в страни с високи доходи, според нов доклад, предаде Ройтерс.
Продукти, продавани от компании, включително Nestlе, Pepsico, Unilever бяха оценени като част от глобален индекс, публикуван от Инициативата за достъп до хранене (ATNI), първият от 2021 г.
Групата с нестопанска цел установи, че в 30 компании продуктите, продавани в страни с ниски доходи, са получили по-ниски резултати в системата за оценка със звезди, разработена в Австралия и Нова Зеландия, отколкото тези, продавани в страни с високи доходи.
В системата Health Star Rating продуктите се класират от 5 според тяхната здравословност, като 5 са най-добрите, а оценка над 3,5 се счита за по-здравословен избор.
В страните с ниски доходи портфейлите на мултинационалните компании са оценени с 1,8 по системата. В страните с висок доход, където са тествани повече продукти, те са били 2,3.
„Това е много ясна картина, че това, което тези компании продават в най-бедните страни в света не са техните най-здравословни продукти“, каза Марк Вийне, изследователски директор в ATNI, в интервю за Reuters.
„Това е сигнал за събуждане за правителствата в тези страни да бъдат бдителни“, добави той.
Това е първият път, когато индексът разделя оценката на страни с ниски и високи доходи.
ATNI съобщи, че индексът е важен, тъй като пакетираните храни играят все по-голяма роля в кризата със затлъстяването, която сега е глобален феномен. Повече от един милиард души по света живеят със затлъстяване, според Световната здравна организация. Световната банка изчислява, че 70% от хората с наднормено тегло или затлъстяване живеят в страни с ниски и средни доходи.
„Ние се ангажирахме да увеличим продажбите си на по-питателни храни, както и да насочваме хората към по-балансирани диети“, каза говорител на Nestle по имейл, добавяйки, че Nestle също обогатява продуктите, за да помогне за затваряне на хранителните пропуски в развиващите се страни.
Говорител на PepsiCo отказа коментар. Миналата година компанията си постави нови цели за намаляване на натрия в своя картофен чипс и добавяне на съставки като пълнозърнести храни в своите храни.
„Ние признаваме, че винаги има още какво да се направи, както на ниво бизнес, така и на индустрия“, каза Изабел Есер, главен служител по изследвания, качество и безопасност на храните в Danone, (DANO.PA), която се представи най-добре в индекса.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!
Завърна се в БНТ и обяви грандиозна новина
Дата: 07/11, 18:51
Разкрита е печатница за фалшиви пари в София
Дата: 07/11, 18:42
Може да изгубите жилището си с нотариален акт в един характерен случай
Дата: 07/11, 18:41
Не чакайте на "Лидл", "Билла" и "Кауфланд", запасявайте се с провизии, зове доклад
Дата: 07/11, 18:35
Добра новина от "Български пощи"
Дата: 07/11, 18:34