Кадър Телеграм
„Не мога да изпълня, контролът е загубен!“. Това е последното послание на обречения пилот на самолета на Азербайджанските авиолинии, който се разби и уби 38 души, предаде Дейли мейл.
Днес се трупат доказателства, че руската противовъздушна отбрана е ударила самолета на Азербайджанските авиолинии.
Реактивният самолет Embraer вероятно е бил погрешно уцелен като предполагаем украински дрон от ракета земя-въздух Pantsir-S1, изстреляна от района Наурски в Чечня.
Очевидните щети от шрапнел по самолета - наблюдавани върху непокътнатата задна част на обречения самолет в Актау в Казахстан - съответстват на такъв удар.
Такива са и разказите на оцелели пътници, които говорят за експлозия извън самолета.
По това време самолетът се опитваше да кацне по график в Грозни в Чечения, чиято столица е, руски регион, оглавяван от близкия на Владимир Путин военачалник Рамзан Кадиров, който е подложен на редовни атаки от Украйна през последните седмици.
Силите на Кадиров са заподозрени, че са стреляли с Панцир-С1 по самолета.
Частично текстово съобщение на предполагаемата комуникация между пилотите и контрола на въздушното движение показва катастрофално събитие, което екипажът е предположил, че е сблъсък с ято птици.
Това обаче изглежда погрешно предвид щетите, които са видими по корпуса.
В 8:16 един от пилотите казва: „Имаме повреда в управлението, удар на птица в пилотската кабина. Сблъсък с птица в пилотската кабина (не се чува)…“
Отговор на наземния контрол: „AXY8243 Разбирам те, от каква помощ се нуждаеш?“
Капитанът посочва, че иска да се върне на родното си летище в Баку.
Но в 8:17 пилотът обяви, че се отправя към Минерални Води - летище в Южна Русия.
Наземният контрол му казва да "изпълни лява орбита" - но пилотската кабина отговаря: "Не мога да изпълня, контролът е загубен."
В 8:19 един от пилотите заявява: "Не мога да поддържам 150, имаме високо налягане в кабината."
На борда на самолета от азербайджанската столица Баку до руския град Грозни е имало 105 пътници и петима членове на екипажа. По-ранни доклади предполагаха 67 на борда
Отговор от наземния контрол: „AXY8243 ви разбра.“
Една минута по-късно, в 8:20, планираното време за пристигане на полета, пилотът казва: „Наляво 360, самолетът ми губи контрол.“
В 8:21, според изтеклата стенограма, екипажът решава вместо това да се отправи към Махачкала, руско летище на Каспийско море.
В 8:22 екипажът докладва: „Сега хидравликата е повредена.“
Две минути по-късно пилотът изглежда отрича, че е обявил „бедствие“ на борда и казва на наземния контрол: „Бордът (самолетът) е наред.“
Но тогава ръководителят на полети не може да чуе добре екипажа.
„Много трудно се чуваш… кажи ми надморската си височина.
По-късно самолетът изчезна от радара за 37 минути, преди да се появи отново, докато искаше да кацне в Актау.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!
Почистени са заледени участъци в района на Аксаковска панорама
Дата: 27/12, 09:29
Варненци блокирани на летището в Истанбул
Дата: 27/12, 09:22
Василковски: Снежната покривка достигна 90 сантиметра на това място
Дата: 27/12, 09:18
Язовирите край Варна започнаха да се пълнят
Дата: 27/12, 09:05
Кметът на Гурково за изчезналия Ники: Криминалните сюжети са на преден план
Дата: 27/12, 08:53