Пиксабей
Месото по месарските щандове не изглежда толкова свежо и приятно за окото, колкото месото от супермаркета. Оказва се обаче, че външния им вид лъже и това не е вярно.
Потребителите често приемат, че цветът на продукта показва неговата свежест. Клиентите често избират да избегнат първите парчета месо, тъй като вярват, че цветът е индикатор за качеството, пише Zdrave.to.
Всъщност обаче цветът се дължи на естествени химични процеси, свързани с кислорода, а не на реална промяна в качеството на месото.
Индустрията продава фалшиви вярвания
"Клиентът не разбира и не го обвинявам. Но той трябва да вземе предвид, че гледа на процес, който няма нищо общо с качеството на колбаса или месото. Става въпрос само за външния вид. И все пак индустрията ни учи: колбасите и каймата трябва да са червени" - обяснява месарят Франц Фол.
Каймата от супермаркетите е примамлива за купувачите именно с яркочервения си цвят, за разлика от леко сивкавата кайма от месарските щандове, която е там от известно време. Това, което често пренебрегваме, е фактът, че хранително-вкусовата промишленост може лесно да ни измами.
Години наред рекламната индустрия ни предлага продукти, които ни дават идеята, че прясното, висококачествено месо винаги трябва да е ярко червено. Поради това много хора започват да се притесняват от месо, което е бледо, сиво или кафяво.
Светлочервеният до розов цвят предполага свежест и високо качество за много потребители и индустрията използва това възприятие, за да създаде впечатление за прясно и сочно месо. В повечето случаи подобни промени в цвета не означават проблем с качеството.
Сивкаво срещу червено
Много меса от супермаркети са обработени с кислород или други вещества, за да запазят цвета си по-дълго. Този процес, наречен "освежаване", често прикрива реалното състояние на месото.
Месото съдържа миоглобин, протеинът, отговорен за червения му цвят. Когато месото влезе в контакт с кислород, миоглобинът се окислява и месото може да стане сиво до кафяво. Това често се случва с прясно нарязано месо, което не е било пакетирано или съхранявано във вакуумна опаковка.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!
Императорът е големият победител в „Игри на воля“, спечели 100 бона
Дата: 13/12, 23:24
Изписаха Бове от болницата след колапса по време на мач
Дата: 13/12, 23:19
Омръзна ви от пържоли и сарми за Коледа? Ето какво да поднесете тази година за едно наистина запомнящо се празнично меню!
Дата: 13/12, 23:10
Къща изгоря заради оставена без надзор печка
Дата: 13/12, 22:53
Протести в Грузия преди обявяването на новия президент
Дата: 13/12, 22:44