Пиксабей
На днешния Черен петък потребителите да следят не само процентите на витрините на магазините, но и дали обещаваните отстъпки реално се прилагат. Да проследяват и дали намаленията не са фиктивни, като за това могат да си помагат с проверки чрез телефоните си, когато са във физически обекти. Това препоръча Габриела Руменова от „Ние, потребителите“ пред „Денят започва“ по БНТ.
При разминаване между обявената цена и маркираната на касата клиентите са в правото си да настояват стоката да им бъде продадена при анонсираните условия, обясни тя.
Руменова препоръча повече бдителност при покупка на услуги на Черен петък. „Все по-често в тези кампании се предлагат и туристически услуги. Тогава трябва да се внимава за кой период е настаняването или пътуването, защото почивка на морето през март едва ли е най-желаната покупка, пък било то и от Черен петък“, насочи експертът.
Тя даде пример и със закупени от Черен петък ваучери за козметични услуги, на които не е била посочена информация, че ползването е след предварително записване на час за посещение: „Потребителят отива в срока на валидност на ваучера и се оказва, че няма свободни места не само на датата, на която е отишъл, но и на всички до края на периода на валидност на ваучера.“, обясни тя и добави: „Ако е спестена информация, която е важна и има отношение към това дали ние ще можем да ползваме услугата, това също трябва да се изследва за нелоялна търговска практика и при доказване на такава, потребителят трябва да получи сумата, която е заплатил.“
В случай че стока от реклама липсва в магазина, търговецът трябва да направи всичко възможно да я осигури или алтернативна на нея, но с не по-лоши характеристики и в разумно време, каза още експертът.
„Свикнали сме да мислим, че в търговските обекти цените може да са по-високи от тези в електронните магазини заради повечето разходи за персонал, наем, ток и т.н. Но сигнали на потребители свидетелстват, че онлайн същите стоки може да са по-скъпи. Според мен, това може да се дължи на обстоятелството, че потребителят е профилиран, търговецът знае какво той търси и му го предлага на по-висока цена, което е недобросъвестно“, коментира тя.
Експертът предупреди да се внимава и за фалшиви сайтове, които се издават по много малко разминаване в изписването на адреса на сайта, твърде ниски цени и атрактивни подаръци.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!
4 години затвор за пиян и дрогиран шофьор, убил човек и ранил тежко друг
Дата: 29/11, 12:12
Пеевски: Кирил Петков и Асен Василев искат да пият чайчето на „Възраждане“
Дата: 29/11, 12:121 Коментар
Ники Кънчев: Имаше Любо!
Дата: 29/11, 12:101 Коментар
А1 беше отличена за разнообразните подходи за дарителска подкрепа в конкурса „Корпоративен дарител“ на Българския дарителски форум
Дата: 29/11, 12:10
Водещ към напуснал "Островът": Ти ли си новият Ерген
Дата: 29/11, 12:04