Кадър Ютуб
На 84-годишна възраст в болница „Вилньов-Сен-Жорж“ във Франция е починал Пиер Шевалие – човекът, който даде лицето и тялото си на една от най-разпознаваемите марки в света – Mr. Propre (известна още като Mr. Clean).
Образът на мускулестия, плешив мъж с обица в ухото, облечен в бяла тениска, е част от глобалната рекламна култура в продължение на десетилетия – и именно Пиер Шевалие стои зад тази икона, предаде Блиц.
През 1983 година той официално дава съгласието си лицето и физиката му да бъдат използвани за визуалната идентичност на марката почистващи продукти, собственост на корпорацията Procter & Gamble.
От боксовия ринг до телевизионните екрани
Шевалие не е просто „рекламен модел“ – той е френски шампион по бокс, известен със своята сила и харизма. След спортната си кариера, той работи като личен бодигард на легендарни фигури като генерал Шарл дьо Гол и популярния френско-алжирски певец Енрико Масиас.
Излъчващ сила, сигурност и дисциплина, Шевалие става идеалното лице за продукт, свързан с чистота, ред и ефективност. Неговият силует се превръща в емблема, разпознаваема в милиони домове по света.
Един живот, изграден върху сила, чест и дисциплина
Макар и да остава далеч от светлините на прожекторите през последните години от живота си, Шевалие остава легенда във френската популярна култура. Със своята непреклонна физика и скромен произход, той се превръща в символ на поколение, което цени труда, лоялността и честта.
Днес рекламният свят губи не просто модел, а истинска личност, която вдъхна живот на герой от всекидневието. Образът на Mr. Propre/Mr. Clean ще продължи да живее – вече не само като символ на чистотата, но и като спомен за един необикновен човек.
СДВР: Открити са осем огнестрелни оръжия в "сараите"
Дата: 13/04, 14:52
Специално за Великден – прясното агнешко в Lidl на цени от миналата година
Дата: 13/04, 14:50
Пътен експерт: Малките ковчези са символичната смърт на нацията
Дата: 13/04, 14:40
Рачков: Не пожелавам на никого да получи такова съобщение
Дата: 13/04, 14:33