С много пари "Тему" и "Шейн" овладяха пазара на Черния петък


Дата: 28/11, 09:53

Пиксабей

Мащабните маркетингови разходи на китайските онлайн търговци "Тему" (Temu) и "Шейн" (Shein) усложняват битката за пазара преди Черния петък, се посочва в анализ на Ройтерс, който цитира експерти от сектора на търговията. Според тях и двете платформи наддават сериозно за ключови думи, ползвани от техните конкуренти, пише Парите ни.

Написването на няколко думи в търсачката е ключов старт за потребителите, които искат да направят изгодна покупка преди т. нар. Черен петък, неофициалното начало на празничния търговски сезон след Деня на благодарността в САЩ.

Търговците се стремят техните стоки да излизат първи при търсене, като наддават за ключови думи. Колкото по сериозно е търсенето на дадена дума, толкова по-добър е резултатът и толкова по-напред излиза въпросният продукт, посочват експертите, които наричат това "цена на клик".

В САЩ например "Тему" наддава за комбинации като "Walmart Black Friday deals", "Kohls Black Friday" и  "Bed Bath Beyond", по данни в търсачката на "Гугъл", събрани от онлайн търговската платформа "Симръш" (Semrush) за Ройтерс. "Шейн" пак залага на ключови думи като "Walmart clothes", "Zara jeans", "Mango dresses" и "Nordstrom Rack shoes", сочат данните.


Цената за клик за "Walmart clothes" се е покачила 16 пъти от август 2022 г. до август 2024 г. Много по-скъпи са станали и по-прости комбинации от ключови думи като "cheap clothes online" and "shopping".

"Положението е много трудно, почти брутално", казва Ерик Лотиър, експерт по електронна търговия към консултантската компания "Аликс партнърс" (AlixPartners).


"По дефиниция, когато повишиш цената за клик, печалбата от маркетинговата инвестиция намалява. В някои случаи дори се стига до нерентабилност, което може да се окаже фатално за някои търговци, които зависят от платеното търсене, за да въртят бизнеса си", обяснява той.

По думите му платеното търсене движи около 15-30 на сто от онлайн продажбите и съставлява около половината от маркетинговия бюджет.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 

Зареждане на коментарите. Моля, изчакайте!



Спонсорирани връзки.



Съдът на ЕС реши: Глобите за превозвачите от толсистемата са незаконосъобразни
Дата: 28/11, 12:36

Епизод 7 от парламентарните кандърми и препирни! Депутатка на "Възраждане" захапа Божанков
Дата: 28/11, 12:35

Фалстарт и на втория опит за номинации за председател на ВАС
Дата: 28/11, 12:33

Отиде си емблематичен български футболист от 80-те и 90-те
Дата: 28/11, 12:30

Във Варна: Благотворителен концерт за Международния ден на хората с увреждания
Дата: 28/11, 12:26

Още новини
Спонсорирани връзки.

twitter Facebook
Нагоре Назад
Petel.bg © 2011 - 2024 | Пълна версия