Ново съобщение от "Йеттел": Касае всеки абонат


Дата: 07/12, 18:25

Пиксабей

Вълна от страсти разпали намерението на „Йеттел България“ да вдигне цените след Нова година, а две държавни комисии започнаха проверки срещу мобилния оператор, след SMS-ите до клиентите, с честитка за по-високи сметки, пише OFFnews.bg.

Става дума за увеличение на таксите за всички клиенти от порядъка на с 2-3 лева, аргументирано с допълнителни бонуси за абонатите.

Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) обяви, че ще извърши няколко различни проверки на мрежата на „Йеттел България“ ЕАД. Ведомството не определя цените на операторите и не влияе върху тях, но в правомощията му е да контролира качеството на мрежата и съответно да установи дали реално има някакви технологични подобрения. 

"Във връзка със заявените промени в цените на услугите на „Йеттел България“ ЕАД със заявени параметри на по-високо качество, Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) започна проверки на мобилното предприятие с цел установяване на качеството и техническите параметри на променените услуги", посочиха от регулатора.

Екипи на КРС ще проверяват различни точки от мрежата на Yettel, а след това анализът ще бъде предоставен на Комисията за защита на потребителите (КЗП). Те от своя страна могат да се произнесат дали има или няма нелоялни практики.

Самата КЗП също взе отношение и напомни, че действащото законодателство забранява доставката на стоки и услуги срещу заплащане, когато те не са били заявени от потребителите.

"Даваме ви повече, за да можете повече. Подобряваме параметрите на използваните от Вас планове, като Ви предоставяме повече национални минути, MB ли по-висока скорост за достъп до интернет до края на срока на договора“, гласи съобщението на Yettel.

OFFNews потърси компанията за коментар. 

Ето отговора:

"От януари 2025 г. Yettel България актуализира цените на абонаментните си планове, като същевременно подобрява някои от параметрите на предоставяните услуги по действащите договори на клиентите си – добавя повече минути, мегабайти, по-добра скорост. Според вида абонамент, се предоставя възможност на клиентите да активират безплатно услуги като MAX, Storytel, SkyShowtime, допълнителни международни минути, застраховка при пътуване в чужбина „Сматфон турист“ и най-новата ни дигитална услуга „Смарт Майстор“ за период от 6 месеца. По този начин Yettel отговаря на нарастващите дигитални нужди и изисквания на потребителите и допринася за това да са още по-свързани и информирани за нещата, които са важни за тях.

Промяната в условията на договорите се извършва при стриктно спазване на действащото европейско и национално законодателство, а именно Европейския кодекс за електронни съобщения, транспониран чрез Закона за електронни съобщения (ЗЕC). Промените, които правим, са съобразени с разпоредбата на чл. 230 от ЗЕС, която регулира възможността за изменение на договорните условия от страна на мобилните оператори.

Клиентите са надлежно информирани за извършваните промени в договорите и за възможността да прекратят договора си без да дължат неустойка за предсрочно прекратяване и възстановяване на използвани отстъпки от цената на абонамента си в периода 4 декември 2024 г. – 4 януари 2025 г. При прекратяване, потребителят дължи използвани отстъпки/субсидии за закупени устройства, оставащи лизингови вноски и задължения за използвани до момента на прекратяването услуги. Повече информация за промените можете да откриете тук: https://www.yettel.bg/promeni-v-tvoia-plan

Смятаме, че в случая не е налице предоставяне на непоискана услуга срещу заплащане по смисъла на чл. 62 от Закона за защита на потребителите (ЗЗП). В съответствие с чл. 27 от Директивата за правата на потребителите (2011/83/ЕС) и чл. 62 от ЗЗП, непоискана услуга се дефинира като услуга, предоставена без изричното съгласие на потребителя, за която му се иска заплащане. Такива ситуации възникват, когато страните не са обвързани с договор и клиентът не е информиран за нова услуга, нейните характеристики или цена.

В конкретния случай става дума за действащи договори, в рамките на които наред с други промени, се увеличава обемът на предоставяните на клиентите услуги. Всички клиенти са предварително информирани по подходящ и прозрачен начин за тези промени и разполагат с право на избор – те могат или да приемат промените, или да прекратят договорите си без санкции.

Убедени сме, че предприетите действия от Yettel са в пълно съответствие както с европейското, така и с националното законодателство, което гарантира прозрачност и защита на потребителските права."


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 

Зареждане на коментарите. Моля, изчакайте!



Спонсорирани връзки.



Няма почивка за Анджи след „Игри на волята”, животът я притисна
Дата: 13/12, 14:49

Прокуратурата с предложение до Сарафов за депутатския имунитет на Лена Бориславова
Дата: 13/12, 14:421 Коментар

Майката на починалото дете във Варна: Сутринта беше добре, после вдигна температура
Дата: 13/12, 14:42

"Ние, потребителите" предупреждават: Коледната декорация може да бъде опасна за деца
Дата: 13/12, 14:371 Коментар

Без пенсия заради пропуснат срок остават хиляди българи
Дата: 13/12, 14:36

Още новини
Спонсорирани връзки.

twitter Facebook
Нагоре Назад
Petel.bg © 2011 - 2024 | Пълна версия