Булфото
Главна дирекция на магистралите (KGM) в Анкара обяви, че таксите за мостове и магистрали в Турция са увеличени с над 42 процента. Новата тарифа важи от снощи. Най-изгодно остава пътуването по магистралата Одрин-Истанбул, което струва 93 лири (5 лв).
Магистралата Малкара до моста при Дарданелите, при Чанаккале е 785 лири (42,15 лв). Таксата за моста над Босфора, носещ името "Мост на мъчениците от 15 юли" и моста Фатих Султан Мехмет се увеличи от 33 лири на 47 лири (2,50 лв). Това увеличение съответства на увеличение от 42 процента.
Таксата за най-новият мост над Босфора до Черно море, моста Явуз Султан Селим се увеличи от 70 лири на 80 лири (4,30 лв). Бяха въведени дневни и нощни тарифи за тунела Евразия за преминаване под Босфора, предаде Марица
Еднопосочните такси за тунел Евразия бяха определени на 225 TL (12,10 лв) за автомобили, 337,5 TL за микробуси и 175 TL за мотоциклети в дневната тарифа. Нощната тарифа ще е с намаление от 50 на сто, като тези тарифи ще се прилагат от 00:00 през нощта до 04:59 сутринта.
Таксата за моста Османгази, свързващ магистралата от Истанбул за Бурса и Измир, един от най-големите мостове в Турция, се увеличи от 555 лири на 795 лири (42,75 лв). Това увеличение означава увеличение от 42,3 процента. Подобно увеличение има и при моста Чанаккале от 1915 г., за който таксата се увеличи от 585 лири на 790 лири (42 лв). Тези два моста станаха мостовете с най-скъпи такси в Турция.
KGM също увеличи таксите за останалите магистрали. Таксата за магистралата от Анкара до Нигде се увеличи от 295 лири на 590 лири.
Министърът на транспорта и инфраструктурата Абдулкадир Уралоглу направи изявление преди решението за увеличение. Министърът уточни, че са се увеличили разходите за поддръжка на мостове и магистрали. Той съобщи, че е направено ново проучване за покриване на тези разходи. Главната дирекция на магистралите определи нови такси в резултат на това проучване.
Частни компании експлоатират някои от мостовете и магистралите, за които е приложено най-голямо увеличение на цените. Тези компании строят мостове и магистрали, експлоатират ги за определен период от време и след това ги предават на държавата.
При несъответствие в бройката на договорения пътникопоток по съоръженията, държавата доплаща на изпълнителните компании разликата, по договорени такси. Опозицията критикува управляващите, че това са огромни разходи за държавния бюджет и неправомерно облагодетелства частните строителни компании.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!
Масов бой в столичен квартал, има задържани
Дата: 15/01, 13:35
Забранява се износа на определени лекарства
Дата: 15/01, 13:27
Без маркировка, с негодни знаци, опасно осветление и навлизащи животни: Готов е доклада за пътя, на който загина 18-годишно момиче край Кюстендил
Дата: 15/01, 13:211 Коментар
Как да не се тръшнем болни?
Дата: 15/01, 13:10
ВСС: Избор за главен прокурор утре може и да няма, може и да има
Дата: 15/01, 13:011 Коментар