Пиксабей
Всички летища, включително летище София, прогнозират, че по време на празниците ще има значителен ръст на пътниците, което ще доведе до опашки, по-бавни проверки и увеличен риск от неочаквани ситуации. Това бе съобщено от Европейския потребителски център (ЕПЦ) на своя сайт, където публикува и полезни съвети за пътуващите как да се подготвят и да се чувстват спокойни по време на пътуването си.
Ако вашият полет закъснее с повече от два часа, авиокомпанията е задължена да осигури грижа за вас. Това включва предоставянето на безплатни храни и напитки, както и актуализирана информация относно времето на излитане на полета.
При дълги закъснения, които изискват пренощуване, авиокомпанията е отговорна за организиране и покриване на разходите за хотел и транспорт. В случай, че чакате повече от 5 часа, имате право да се откажете от полета и да получите възстановяване на стойността на билета. Ако пристигнете с над 3 часа закъснение в крайната дестинация, можете да имате право на финансова компенсация, посочват от ЕПЦ.
Ако авиокомпанията извърши свръхрезервиране и не успеете да се качите на борда, имате правото на пренасочване към друг полет или на пълно възстановяване на цената на билета, както и на предоставяне на услуги по време на изчакване на новия полет.
Ако вашият багаж бъде загубен, отидете на гишето за багаж и попълнете протокол (PIR) веднага. Това е първата стъпка за получаване на обезщетение. Съберете необходимите документи и подайте жалба към авиокомпанията възможно най-бързо, но не по-късно от 7 дни след полета, съветват от ЕПЦ.
Отредете време за опашките. Пристигнете на летището поне 2-3 часа преди полета. Бъдете готови за проверките. Уверете се, че имате всички документи на лесно достъпно място и че ръчният ви багаж е подготвен в съответствие с изискванията на летището и авиокомпанията относно течностите и ограниченията за ръчния багаж. Проверявайте статуса на полета си. Бърза проверка преди да тръгнете може да ви спести значително време, допълват от ЕПЦ.
Най-много жалби, подавани в ЕПЦ, са свързани с отменени или закъснели полети, загубен багаж, а също и с проблеми при покупки от онлайн търговци, каза през лятото директорът на центъра Соня Спасова за БТА.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!
Важна новина за автобусите и синята зона във Варна по Коледа и Нова година
Дата: 23/12, 16:26
Цяла България говори за обувките на Патрашкова
Дата: 23/12, 16:21
Паричните обезщетения за майчинство ще бъдат платени на 31 декември
Дата: 23/12, 16:14
Ало измамник се представи за внук на възрастна жена и взе спестяванията ѝ
Дата: 23/12, 16:00
2,5 млрд. евро са осигурени от ЕК за строежа на втори Дунав мост при Русе
Дата: 23/12, 15:50