Снимка: ИПБ
Всички си спомняме как за едно сгрешено топче започна новото начало на Българския спортен тотализатор. Защо българската пътна безопасност е толкова устойчива? Защо едно топче е по-важно от кръвта на жертвите по пътищата? Това питат от Института за пътна безопасност в писмо до медиите.

"В пътната безопасност функционира добре организирана хранителна верига, която се захранва от кръвта на жертвите по пътищата. Най-отгоре в тази верига винаги стоят политици, участващи в изпълнителната власт. Следват държавни чиновници, които толерират нищоправенето в пътната безопасност. Осигуряват и медиен комфорт на хранителната верига. След това са неправителствени организации, експерти, адвокати, които дебнат като лешояди поредната жертва и започват да „плачат“. докато не им дадат храна. И това се повтаря повече от 10 години", се казва още в писмото.
През 2019 г. по настояване на Института за пътна безопасност МС създаде Държавна агенция „БДП“. "Една от целите беше да се спре толерирането на нищо правенето и тя да коригира несъответствията в пътната безопасност, но на практика се превърна в сърцето на хранителната верига. С безсмислени договори за стотици хиляди лева осигурява медийния комфорт на хранителната верига. Шест години не изготвя оценка на риска от ПТП, чрез която да започнем да отстраняваме опасните участъци, за да може след всяка катастрофа прожекторите да се насочват към стопанина на пътя, защото там е храната/парите. Като че ли сегашният министър на регионалното развитие и благоустройството започна да се усеща и бързо разпореди да започнат съвместни огледи на опасни отсечки, за които вече има план за действие", обясняват от ИПБ.

На 22 април от 11 ч. ще се съберат участниците в огледите да гледат пътя. Но Държавната агенция „БДП“ съвсем умишлено на картата с опасните участъци няма информация за видовете ПТП. "За експертите е ясно, че не винаги само пътните условия влияят на концентрацията на ПТП. Влияние оказва и времето, МПС, контролът, шофьорите и др. Но пък успешно прожекторът е насочен към АПИ и оттам към строителните фирми. Дори и да оправим всички дефицити по пътя концентрацията на ПТП не е задължително да изчезне. В някои случаи тя просто се премества. Според таблицата след поставяне на разделителните колчета в Кресна уж сме решили проблема, но на практика той се е преместил след това. За последните две години има 5 загинали и 30 тежко ранени след преминаване участъка с колчета. Наблюдава се и увеличение на ПТП. Използването на политическата демагогия в пътната безопасност е изключително вредна при управлението на риска от ПТП", пише още в писмото.
Според ИПБ изследването на дефицити на пътна безопасност би трябвало да се извършва с мобилни лаборатории. През 2023 г Държавна агенция сключва договор с частна фирма за доставка на 2 микробуса с оборудване на стойност 2,5 милиона лева. По фактура двата микробуса струват 210 хиляди лева. След доставянето им повече от една година тези микробуси не са напускали гаража си. Няма да бъдат използвани и при огледите, разпредени от министъра, твърдят от Института за пътна безопасност.
Обосновано можем да заключим, че умишлено държавните институции не си вършат работата, за да може хранителната верига да се захранва. На ход е премиерът Росен Желязков за ново начало в пътната безопасност, завършва писмото от ИПБ.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!
Карим Бензема нае Лувъра
Дата: 17/12, 00:30
Дори при раздяла в семейството, трябва да опазим децата от страдания
Дата: 17/12, 00:20
Добри заплати без път до София: в Ботевград отварят позиции с до 3100 лв. заплата
Дата: 17/12, 00:20
Тръмп разписа за нови големи промени
Дата: 17/12, 00:15
Коледните празници наближават: Варненци пазаруват желани подаръци за цялото семейство от магазин "Фемили" на ул. „Д-р Анастасия Железкова“ 35
Дата: 17/12, 00:01