Пиксабей
Нова офанзива по банките за актуализиране на клиентските данни. Този път в акция е една от най-големите финансови институция по активи, предаде Марица. Със специални въпросници – 9 страници за фирми и 3 страници за физически лица, оттам изискват опресняване на данните за всеки, който има някакъв договор с банката, дори и за разплащателна сметка.
Неведнъж се е случвало клиенти да се окажат с временно блокирани сметки и невъзможност да ползват парите си, заради това, че не са откликнали на искането на банката.
Обновяването на информацията се прави переодично и индивидуално за всеки клиент. Може да стане по два начина – на гише в банката и през канала за онлайн банкиране. Ако имате съобщение и го неглижирате, достъпът до сметките ви може да бъде временно ограничен и няма да са възможни нито плащане с карта, нито теглене от банкомат, нито нареждане на преводи и дори заплащане на битови сметки. Ще бъде ограничено и ползването на други банкови услуги, предупреждават от банката.
Обичайно банковите служители държат да имат точен адрес, телефон и мейл на клиентите си. Изискват се също данните от личната карта и валидността й. Каква е трудовата ви заетост – нает, пенсионер, студент, домакиня, безработен, фрийлансър или държавен или общински служител, е един от важните въпроси в документа за физически лица. А откъде очаквате приходи по сметката си? Като тук, освен регулярните източници – заплата, пенсия или обезщетения, дивиденти, наеми е добавена и графа "хазарт". Клиентът трябва да посочи конкретно от кои държави очаква бъдещи преводи по сметката си и за капак да определи средномесечен размер на операциите, които възнамерява да извършва.
В случай че, анкетираният е заемал в последната година висша държавна длъжност или е свързан с такова лице, ще трябва да попълни и допълнителна документация, обясняват банкови служители.
При фирмите процесът с опресняването на данните отнема повече време, тъй като въпросникът е три пъти по-дълъг. Бизнес клиентите също трябва да посочат ориентировъчно какъв оборот ще минава през фирмените сметки, от къде /по държави/ очакват парични преводи и какви банкови услуги ще ползват. На показ излизат действителните собственици на дружеството, както и политическият им статус.
Ангажиментът на банките да имат детайлна информация за клиентите си произтича от Закона за мерките срещу изпирането на пари и се прилага от много години. В началото имаше огромно неудобство за хората, защото трябваше лично да се явяват на гише пред служител за попълване на въпросниците. Сега някои банки разрешават това да стане и през дигиталните канали за обслужване. Неведнъж се е случвало клиенти да се окажат с временно блокирани сметки и невъзможност да ползват парите си, заради това, че не са откликнали на искането на банката.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!
Варна с най-голям спад на сделките с имоти
Дата: 22/04, 11:31
Папа Франциск: Като бебенце съм отхранен от моята аржентинска баба с българско кисело мляко
Дата: 22/04, 11:27
29-годишна жена от Кюстендил твърди, че е оставена да ражда сама в местната болница
Дата: 22/04, 11:201 Коментар
Почина Диляна Грозданова
Дата: 22/04, 11:201 Коментар
КЗК предупреждава за пет нарушения при онлайн търговията
Дата: 22/04, 11:181 Коментар