Защо ЕРП се нуждаят от системи за аварийно възстановяване (САВ)


Дата: 13/02, 05:00

Екстремните метеорологични условия по време на урагани или снежни бури, придружени с обилен снеговалеж и температури около нулата, са идеални условия за заледяване на проводници и стълбове. Това опасно събитие може да доведе до скъсване на проводник от тежестта на натрупания лед, последвано от разрушаване на конструкцията на стълба.

 

Предизвикателствата при подмяната на бетонни/стоманени решетъчни стълбове при тежки условия

Подмяната на 20 kV бетонни/стоманени решетъчни стълбове при такива тежки условия е много труден и трудоемък процес, поради тяхната дължина (13 m) и тегло (1500 kg). Необходим е специален транспорт, който е трудно достъпен на място при мокри условия и невъзможен през зимата.

Само тази зима на 2024-2025 г. тежките зимни условия доведоха до срутване на десетки бетонни и стоманени решетъчни стълбове поради лед върху съоръженията, което доведе до спиране на тока, което засегна много клиенти в планинските райони.

Инсталирането на дълги и тежки стълбове, които изискват бетонна основа, е голямо предизвикателство за монтьорите на ЕРП. При тежки условия, като минусови температури, силни ветрове и виелици, е необходима седмица само за възстановяване на основите и само по един бетонен/решетъчен стълб на ден това е само за равен терен. В труднодостъпните планински райони възстановителните дейности могат да отнемат още повече време.

 

Решението: Система за аварийно възстановяване (САВ) с помощта на композитни стълбове: www.power-line.bg

Представете си авариен екип, който може бързо да възстанови повреден стълб за 2-3 часа без кран, дори при силна виелица и минусови температури! Това не е научна фантастика, колкото и фантастично да звучи.

Системата за аварийно възстановяване (САВ) представлява модулен композитен стълб, изработен от подсилени с влакна полимери (FRP), с гарантирана странична върхова структурна сила от 10kN (1019kg) за носещ стълб и 15kN (1529kg) за опъвателния. Състои се от три модула, всеки с дължина до 5 м и тегло до 50 кг.

Малките размери и лекото тегло позволяват модулите за два композитни стълба да бъдат транспортирани с високопроходими автомобили до мястото на повредата и пренесени на ръка до мястото на монтажа. Не е необходим кран или бетонна основа. Необходими са само предварително изкопан изкоп и „обратна засипка“ за нисещия стълб и съществуваща бетонова основа на повреден стомано-решетъчна стълб за опъвателния.. Времето за възстановяване ще отнеме часове, вместо седмици!

Това ще даде предимството на ЕРП-тата да могат да възстановят 3-4 съборени стълба в рамките на един работен ден при тежки метеорологични условия, в труднодостъпни райони без пътища, като драстично съкращават продължителността на прекъсванията на тока за потребителите.

 

*публикация


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 

Зареждане на коментарите. Моля, изчакайте!



Спонсорирани връзки.



Градушка потроши 70 хиляди коли в София преди 11 години
Дата: 20/03, 10:56

Издирват мъж от харманлийското село Болярски извор (снимка)
Дата: 20/03, 10:46

Излъгаха ли Тоника и Виктория в Хелс китчън
Дата: 20/03, 10:46

Проверено: Няма държавни хранителни магазини в Германия и Франция
Дата: 20/03, 10:411 Коментар

Борисов: Бог да го прости, Алексей Петров се върти в гроба
Дата: 20/03, 10:39

Още новини
Спонсорирани връзки.

twitter Facebook
Нагоре Назад
Petel.bg © 2011 - 2025 | Пълна версия