Обратното начисляване на ДДС на зърнопроизводителите се отлага за след 1 януари 2014 г. То трябваше да стане факт от 1 декември, съобщиха от Националната агенция за приходите (НАП).
Доставчиците и получателите на зърно и технически култури ще продължат да отчитат сделките си по същия начин, както са го правили и досега, до края на 2013 г.
Обратното начисляване на ДДС е изключение от общия принцип на данъка върху добавената стойност, при който налогът се начислява не от доставчика, а от получателя.
Новият механизъм на обратно начисляване ще се прилага, когато получател на зърно или технически култури е регистрирано по ЗДДС лице, а доставчик може да бъде както регистрирана, така и нерегистрирана по ЗДДС фирма или физическо лице. Начисляването на данъка ще се извършва от получателите по доставките с издаването на протокол, добави БТА. Той може да е общ за всички доставки, за които данъкът е станал изискуем през съответния данъчен период, когато доставчиците са физически лица, които не са данъчно задължени.
От проходната агенция уточняват, че обратното начисляване няма да се прилага при вътрешнообщностни доставки и придобивания, в случаите на тристранни операции, внос и при облагаеми с нулева ставка доставки на стоки извън територията на Европейския съюз.
Пожар бушува край Плевен, главният път е затворен поради задимяване
Дата: 07/10, 19:50
Проф. д-р Здравко Каменов: Още в самото начало, от първия момент на поставяне на диагнозата стремежът трябва да бъде към идеален гликемичен контрол
Дата: 07/10, 19:50
Българска кухня "Монти мес" в "Младост" във Варна ви очаква с вкусни гозби
Дата: 07/10, 19:50
Вучич представи провокативен предизборен клип
Дата: 07/10, 19:47
Катастрофа между два Фолксвагена блокира детелината в кв. "Орфей" в Хасково
Дата: 07/10, 19:441 Коментар