Кадър БТВ
Амбициозните планове на Министерството на образованието и науката за увеличаване на часовете по математика, природни науки и български език и литература се сблъскват с остър недостиг на квалифицирани преподаватели. Това показва проучване наБТВ от 6 април 2025 година.
Според министъра на образованието и науката Красимир Вълчев, математиката развива креативност и концентрация - умения, които ще бъдат ключови за бъдещите поколения в епохата на изкуствения интелект и динамично променящите се професии.
В 9. Френска езикова гимназия в София са намерили нестандартно решение на проблема с недостига на преподаватели. "Аз от години търся учители по математика. Слава Богу, съм намерила две деца, казвам деца, защото това са наши ученици. Аз съм им била директорка", споделя Емилия Богданова-Иванова, директор на гимназията.
Преквалификация в Ямбол
Гимназията по строителство и архитектура "Кольо Фичето" в Ямбол също търси алтернативни решения. "Другите ми двама преподаватели са инженери, които се преквалифицираха, за да бъдат учители по математика", обяснява директорът Мария Тонкова. В момента в училището преподават трима учители по математика, но само един от тях има базово образование по специалността.
Добри Динев, преподавател по архитектура, потвърждава важността на математическите познания в своята област, което допълнително подчертава необходимостта от квалифицирани кадри.
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!
Добри са условията за туризъм, но се очаква разваляне на времето
Дата: 18/04, 10:27
Променят движението в двете тръби на тунел „Железница“
Дата: 18/04, 10:19
Ще се изследвате по Здравна каса? Спестете от допълнителни анализи в „ЛИНА“
Дата: 18/04, 10:15
Външно министерство с предупреждение за пътуващите до Колумбия
Дата: 18/04, 10:10
Пътувайте безгрижно извън Европейския съюз с новия роуминг пакет А1 Travel Pack Plus
Дата: 18/04, 10:10