Снимка: Националните музеи на Северна Ирландия (NMNI), показваща строежа на "Титаник"
Подробното цифрово сканиране на "Титаник" разкри нови детайли за последните му часове след сблъсъка с айсберга през 1912 г., довел до загубата на 1500 живота, предаде BBC.
3D моделът осигурява ясна представа за насилственото разрушаване на кораба по време на потъването. Компютърни симулации показват, че пробойни в корпуса – с размерите на A4 лист хартия – са играли ключова роля в окончателното потъване на кораба.
Едно от най-значимите открития е потвърждението на свидетелствата на очевидци, които твърдят, че инженерите са продължили да работят до последния момент, за да осигурят електрическо осветление.
Сканирането разкрива котелно помещение, в което изглежда, че някои котли все още са били в действие, въпреки че корабът вече потъва в морето, предава Bulgaria ON AIR.
То също така показва, че клапанът на кормата е бил в отворено положение, което предполага, че парата е продължавала да тече благодарение на героичните усилия на инженерите, водени от Джоузеф Бел, които останали на борда, за да подават въглища и да поддържат захранването с електричество. Техните действия били решаващи за осигуряването на достатъчно светлина, за да може екипажът безопасно да спусне спасителните лодки в хаоса.
Сканирането е направено чрез над 700 000 снимки, събрани от подводни роботи, които картографират останките на кораба на дълбочина от 3800 метра в Атлантическия океан. В сравнение с кратките гмуркания, които предлагат само ограничени наблюдения, сканирането осигурява пълен и детайлен изглед на "Титаник".
Сред новите открития е илюминатор, вероятно разбит при сблъсъка с айсберга, което потвърждава разказите на оцелелите за проникването на вода в някои каюти след инцидента.
Гигантската носова част на кораба все още стои изправена на морското дъно, сякаш корабът продължава своето пътуване, докато кърмата лежи на 600 метра разстояние, разчупена на метални парчета след удара с океанското дъно. Новата технология позволява задълбочено изследване на мястото, което експертите сравняват с място на престъпление, предоставяйки по-ясно разбиране за събитията, които се разиграват през нощта.
Симулираният модел, създаден на база оригиналните планове на кораба и напреднали компютърни технологии, предоставя допълнителни прозорци към процеса на потъването. Той показва, че айсбергът е причинил серия от пробойни в ограничена част от корпуса, повреждайки шест водонепроницаеми отделения, вместо четирите, за които корабът е бил проектиран да издържи.
Симулацията показва как тези малки, но критични пробойни, с размерите на лист хартия, бавно наводняват кораба и водят до неговото окончателно потъване.
Докато голяма част от останките са покрити със седименти, все още могат да се открият лични вещи на пътниците, разпръснати по морското дъно. Експертите ще продължат да изследват 3D репликата на сканирането, което ще отнеме години.
"Тя разкрива своите истории постепенно", заяви анализаторът на "Титаник" Паркс Стефънсън. "Всеки път ни оставя с усещането за още".
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!
Румъния е регистрирала най-ниското потребление на енергия на Великден
Дата: 21/04, 12:25
Последните думи на папа Франциск на Великден
Дата: 21/04, 12:22
Негодна за пиене вода на три обществени чешми във варненско
Дата: 21/04, 12:13
Стоичков: Напусна ни един велик човек
Дата: 21/04, 12:11
Светът скърби за папа Франциск
Дата: 21/04, 12:03