Връщаме до 14 дни и взетите от магазин стоки, които сме платили онлайн


Дата: 16/12, 08:26

Пиксабей

Когато потребителите извършат покупка през електронен магазин, но изберат да получат стоката от физически обект на търговеца, те запазват правото си на отказ от сделката в 14-дневен срок. То се дава от законодателя, за да се запознаем с качествата и характеристиките на продукта преди да платим. Това разясни в „Денят започва“ по БНТ основателят и двигателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.

Тя направи важното уточнение, че срокът да заявим желанието си за отказ започва да тече от момента на придобиването на стоката, а не на плащането.

„Голяма част от електронните магазини в момента имат съобщения, с които предупреждават, че може заради по-големия търговски оборот да не бъдат спазени обичайните срокове за доставка. Добре е и куриерските служби да отправят подобни послания към своите потенциални клиенти, тъй като хората ползват техните услуги и за да си разменят пратки, без непременно да са пазарували от някъде.

Сделката може да има смисъл само ако пратката пристигне до определена дата.“, описа и обясни настоящата ситуация Руменова.

В отговор на въпрос на водещата Христина Христова експертът посочи, че правилата при забавено взимане от страна на потребителя или забавяне на доставката от куриера са описани в общите условия на електронните магазини, съответно – на куриерските служби. „Обикновено се начислява такса за магазинаж. В други случаи стоката се връща при търговеца и клиентът трябва да плати разходите за услугата и в двете посоки.“ Според Руменова е важна коректността и на двете страни.

Потребителите следва да имат предвид, че сега офисите на куриерите са затрупани с пратки и е добре възможно най-скоро да взимат своите поръчки. А куриерските служби да направят необходимата логистика, включително удължаване на работното си време, тъй като много от офисите продължават да отварят в 9:00 ч., което не дава възможност на хората да вземат колетите си преди работа, например.

„Търговецът има задължение да държи информиран потребителя отнапред – още преди сключването на сделката, как ще протекат процесите, за да не се стига до ситуации да купим нещо за предстоящите празници, а то да пристигне през януари”, каза още Руменова в отговор на въпрос на водещия Симеон Иванов имат ли право търговците да определят правилата за доставката, когато сме избрали този способ за пазаруване. „И двете страни трябва да бъдат коректни и с информацията, и с действията си една към
друга“, категорична е Габриела Руменова.


 


За реклама в "Петел" на цена от 60 лв без ДДС/30,68€ на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 

Зареждане на коментарите. Моля, изчакайте!



Спонсорирани връзки.



Братя Априлови: Няма детски предавания заради рекламите
Дата: 16/12, 16:00

Цялото Изпълнително бюро на БСП подаде оставка
Дата: 16/12, 15:59

Варненският съд преразглежда мерките на общинските съветници Николай Стефанов и Йордан Кателиев
Дата: 16/12, 15:47

Дори при раздяла в семейството, трябва да опазим децата от страдания
Дата: 16/12, 15:40

Добри заплати без път до София: в Ботевград отварят позиции с до 3100 лв. заплата
Дата: 16/12, 15:40

Още новини
Спонсорирани връзки.

twitter Facebook
Нагоре Назад
Petel.bg © 2011 - 2025 | Пълна версия