От 1 януари ще бъде увеличена минималната работна заплата от 340 на 360 лева. Това потвърди финансовият министър Владислав Горанов след извънредното заседание на Министерски съвет (МС), пише iNews.bg.
Той допълва, че от кабинета предвиждат минималното трудово възнаграждение да бъде увеличено с още 20 лв. от 1 юли 2015 г., като така ще достигне 380 лв. Очаква се постепенното увеличение да продължи от 1 януари 2016 година до 420 лева, а от 1 януари 2017 - до 460 лв.
Владислав Горанов обяснява, че това решение е било взето след обсъждането на проекта за държавния бюджет за 2015 г. с представители на работодателите и синдикатите в България. Той е предложил на кабинета увеличаването на минималната заплата да става поетапно.
"Ще се създаде предпоставка за доходите на най-ниските длъжности и ще се отговори на очакванията, че постепенно ще се върви към увеличаване и приближаване на минималната към средната заплата”, допълва министърът, цитиран от агенция "Фокус".
Катастрофата край Русе с шестима пострадали: Пробите за алкохол и наркотици на четиримата шофьори са отрицателни
Дата: 09/11, 15:41
Варненският съдия Мария Терзийска оглави вота за новия ВСС
Дата: 09/11, 15:41
Откриха наркотици в бус за риба в Бургас, трима са задържани
Дата: 09/11, 15:35
Шпионската афера с любовницата на шефа на Nvidia може да удари и Тръмп
Дата: 09/11, 15:29
Шефът на ВиК-Монтана отива на съд за длъжностни престъпления
Дата: 09/11, 15:25