Транспортният сектор: по пътя към устойчиво развитие


Дата: 24/02, 14:02

Макар темата за устойчивото развитие и опазването на планетата да набра скорост от едва не повече от десетилетие, интересът сред потребителите за екологични опции съществува от по-рано. Разликата с днешно време е, че допреди няколко десетилетия устойчивите предлагания бяха търсени от малобройна, нишова група от потребители, докато днес все повече “обикновени” потребители се интересуват от начини, по които да намалят отпечатъка си върху природата. Тази промяна в нагласите се забелязва изключително ярко в една от най-замърсяващите индустрии-тази на транспорта.

Потребители

Вече са налице различни тенденции, които се появиха или в отговор на тези изисквания или пък отговарят на тях като допълнение към най-важния, все още, елемент за масовия потребител-удобството.

Подходящ пример е нарастващата употреба на услугите за споделени пътувания като Uber и Lyft както и на услугите за почасов наем на транспортни средства като познатите у нас Spark и електрически тротинетки. Тези методи на транспорт предлагат бърз и удобен начин за пътуване, но също така спомагат за намаляване на броя автомобили на пътя, което води до по-малко задръствания, по-ниски нива на шумово замърсяване и по-чист въздух.

Начинът, по който хората се развличат в днешно време, също доведе, волно или неволно, до значително намаляване на нуждата от транспорт.

Появата на достъпни за масовия потребител стрийминг услуги означава, че почитателите на видео и аудио съдържание спокойно могат да си спестят пътя до киното, а модерните мултимедийни устройства позволяват висококачествено изживяване на филми, концерти и спортни събития от удобството на дома.

Говорейки за спорт, една от най-бързоразвиващите се индустрии в света-тази на онлайн спортовете (или гейминга)-също промени из основи нуждата от физически пътувания. Подходящ пример е растящата популярност на онлайн покера-игра, която преди появата на интернет гейминга изискваше пътуване до казино. Това от своя страна бе свързано с по-ярък отпечатък върху природата в сравнение с играта от вкъщи.

В днешно време, макар турнирите на живо да съществуват с пълна сила (но вече все по-често ориентирани към устойчиви модели), онлайн състезанията са достатъчно масови, че да спестят на планетата значителни щети свързани с използването на автомобили. Достатъчно е да се даде като пример най-големият организатор на онлайн покер турнири в света PokerStars и неговите многобройни онлайн събития, които привличат хиляди играчи, спестявайки им пътувания до физически локации, които нерядко изискват международен вояж.

Бизнес

Естествено, скоростното развитие на пазара на устойчиви продукти означава, че бизнесът също се ориентира все по-стремглаво към задоволяване на тези нужди, в някои случаи дори оставайки на заден план своите традиционни практики.

В транспортния сектор това е ярко видимо в бумът на електрически автомобили. И докато най-познатото име в тази сфера несъмнено принадлежи на Tesla, то все повече “традиционни” автомобилопроизводители навлизат в пазара на автономни и ел автомобили. Марки от целия спектрум на ценовия клас вече пуснаха или предстои скоро да пуснат свои модели електрически автомобили. Наскоро Jaguar Land Rover обяви намерението си още догодина да тества на пътя Project Vector-кодовото име на концептуален градски електрически автомобил позволяващ автономно управление. От Renault също наскоро обявиха планове до една-две години Dacia да представи достъпен модел градски електрически автомобил.

Освен в производството, новият интерес към електрическия транспорт доведе до промени и в начина, по който автомобилопроизводителите стигат до крайния потребител. Много от американските щати задължават производителите на автомобили да продават своите продукти чрез франчайз автокъщи, а не директно. Само че този модел изглежда също е на път да бъде нарушен на някои пазари.

Миналата година Tesla обяви намерението си да затвори повечето си магазини в САЩ‌, за да се фокусира върху онлайн продажбите. Планът на компанията не бе изпълнен изцяло именно поради законовите пречки в редица щати, които не позволяват на автомобилните компании да продават директно на клиенти. В резултат Tesla остави вратите отворени на голяма част от своите магазини, но вдигна цените на повечето си модели.

Щатът Колорадо е един от тези, които задължават автомобилопроизводителите да продават чрез дилъри, като към момента в щата единствено на Tesla е позволено да продава автомобилите си директно. Но тази практика изглежда е на път да бъде отворена за всички в Колорадо, тъй като наскоро комитета отговарящ за енергията и транспорта в колорадския сенат одобри закон, който да позволи директната продажба на автомобили. Колелото е задвижено, но все пак дали мярката ще мине ще стане ясно на по-късен етап, тъй като законът трябва да мине на гласуване и в двете камари на законодателния орган.

Ако законът бъде гласуван, това ще е още една стъпка към либерализирането на пазара на автомобили в САЩ, което позволява на автомобилните производители по-голям контрол върху бизнес начинанията, но също така приобщава автомобилния пазар все повече към растящата интернет търговия. Що се отнася до устойчивото развитие, онлайн бизнес моделите се отличават с по-малък отпечатък върху околната среда, като в същото време позволяват индивидуален подход към клиента.


 



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 

Зареждане на коментарите. Моля, изчакайте!



Спонсорирани връзки.



Голям пожар горя в центъра на Русе
Дата: 29/03, 07:39

Какво ни трябва за създаването на модерно офисно пространство?
Дата: 29/03, 07:30

Иван Янков е в неизвестност вече 18 дни
Дата: 29/03, 07:25

Продължават срещите на президента с потенциалните служебни премиери
Дата: 29/03, 07:16

България отбелязва 20 години от присъединяването си към НАТО
Дата: 29/03, 07:012 Коментара

Още новини
Спонсорирани връзки.

Коментари twitter Facebook
Нагоре Назад
Petel.bg © 2011 - 2024 | Пълна версия