Данъкоплатците, които подадат декларацията си по интернет до края на март, могат да ползват 5 % отстъпка от данъка за довнасяне. Това припомнят от Националната агенция за приходите (НАП), като посочват, че всяка трета декларация за облагане на доходите на физическите лица е подадена по електронен път, пише Inews.
От отстъпката обаче могат да се възползват само изрядните данъкоплатци, които нямат никакви задължения към хазната. За целта е необходимо данъчната декларация да се подаде до края на март, но плащането може да бъде направено и до края на данъчната кампания - до 3 май.
След март, независимо как декларираме доходите си - по интернет или на хартия, ще трябва да платим целия данък за довнасяне без отстъпка. Най-лесният начин за деклариране по интернет е чрез персонален идентификационен код, който може да получим безплатно във всеки офис на НАП.
Ако все пак решим да декларираме данъка на хартия, съветът на данъчните е да изтеглим формуляр с баркод от сайта им. Така той изчислява автоматично дължимия данък, което намалява възможността за грешки.
Фирмите, които нямат дейност през годината, са длъжни също да подадат годишна данъчна декларация за корпоративен данък, напомнят от приходната агенция. За тях има отделен формуляр.
За всички останалифирми декларацията за корпоративен данък трябва да бъде подадена до края на март. Декларирането по електронен път може да донесе 1% отстъпка от данъка за довнасяне.
Редактор "Екип на Петел",
За реклама в "Петел" на цена от 40 евро без ДДС на ПР публикация пишете на [email protected]
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на [email protected] по всяко време на дежурния редактор!
Руското посолство в София: Двата поразени кораба в Черно море не са били руски цели
Дата: 07/10, 13:58
ЕС дава на България и Румъния данни от спътниково наблюдение на ударите с дронове в Черно море
Дата: 07/10, 13:49
Българска кухня "Монти мес" в "Младост" във Варна ви очаква с вкусни гозби
Дата: 07/10, 13:40
Туристически кораб се удари в историческа вила на Босфора в Истанбул
Дата: 07/10, 13:38
Българите сред най-неактивните млади хора в ЕС: 28,4% не спортуват
Дата: 07/10, 13:31