Минималните заплати на лекарите се увеличават с между 15 и 35%, след като днес беше подписан колективният трудов договор за отрасъл „Здравеопазване”, съобщиха от Нова телевизия.
Страните по него – работодателите , синдикатите и Министерството на здравеопазването, изразиха удовлетворение от новия документ, който не беше подновяван от 2013 г.
Новият договор влиза в сила още от днес.
Най-големите увеличения са на заплатите на редовия лекар, медицинската сестра, санитаря, лаборанта – между 29 и 35%.
Така например минималната заплата на лекар с една специалност в университетски и многопрофилни болници за активно лечение ще е 980 лв. (800 лв. досега), за лекар с две специалности – 1000 лв. (850 лв. досега), а за началник на отделение 1050 лв. (900 лв. досега).
Медицинските сестри ще получават най-малко 750 лв. (600 лв. досега), а старшите медицински сестри – 810 лв. (660 лв. досега)
Увеличенията не засягат здравните работници в спешната помощ, където заплатите са по-високи. Медицинска сестра там взема минимум 900 лв., а лекар – 1500 лв.
Този колективен трудов договор осигурява спокойствие и предвидимост в системата, посочи министър Петър Москов.
Редактор "Екип на Петел",
За реклама в "Петел" на цена от 40 евро без ДДС на ПР публикация пишете на [email protected]
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на [email protected] по всяко време на дежурния редактор!
Потушени са 171 пожара в страната през изминалото денонощие
Дата: 11/10, 08:57
Куба отново потъна в мрак
Дата: 11/10, 08:48
269 души дариха кръв във Варна за седмица
Дата: 11/10, 08:38
200% поскъпване на зъболекарските услуги и нищожно доплащане от НЗОК оставиха българите без зъби
Дата: 11/10, 08:28
Натоварено движение за камиони на "Капитан Андреево"
Дата: 11/10, 08:20