Снимка Булфото
Парламентът прие на първо четене бюджета на Държавното обществено осигуряване (ДОО) за 2017 г. „За“ гласуваха 77 народни представители, „против“ – 37, „въздържали се“ – 19, с което проектът беше приет, пише Пик.
Увеличава се размерът на осигурителната вноска за фонд „Пенсии” с един процентен пункт – 18,8 на сто за родените преди 1 януари 1960 г., при съотношение – 10,5 за сметка на работодателя и 8,3 за сметка на работника и 13,8 на сто за лицата, родени след 31 декември 1959 г., съответно при съотношение 7,7/6,1.
Увеличава се размерът на осигурителната вноска за фонд „Пенсии за лицата по чл. 69“ с 20 процентни пункта – 60,8 на сто за родените преди 1 януари 1960 г. и 55,8 на сто за лицата родени след 31 декември 1959 г.
С проекта се предлага диференцираният минимален осигурителен доход за самоосигуряващите се да се увеличи съответно на 460 лв., 500 лв., 550 лв. и 600 лв., съобразно облагаемия им доход за 2015 г.
От 1 януари 2017 г. процентът за всяка година осигурителен стаж в пенсионната формула ще се увеличи от 1,1 на 1,126. От 1 юли 2017 г. пенсиите, отпуснати през предходната година, ще се преизчислят с този коефициент, което ще ги увеличи с 2,4 на сто.
От 1 юли минималният размер на пенсията за стаж и възраст ще се повиши до 165,25 лв.
Редактор "Екип на Петел",
За реклама в "Петел" на цена от 40 евро без ДДС на ПР публикация пишете на [email protected]
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на [email protected] по всяко време на дежурния редактор!
Рафинерията на "Лукойл" в България влиза в сделката на Тод Боули, подкрепена от Тръмп
Дата: 10/10, 09:38
Изложение за ученици и кандидат-студенти във Варна
Дата: 10/10, 09:34
Над 50 хиляди българи се обединиха срещу високите цени в "Бойкот на наглите"
Дата: 10/10, 09:27
Над 1 млрд. евро за градско развитие и справедлив преход в България
Дата: 10/10, 09:18
Нивото на река Дунав продължава да спада
Дата: 10/10, 09:11