Хората над 40-годишна възраст имат по-добри резултати от дейността си, когато работят само три дни седмично, предаде ВВС. Това сочи изследване, проведено от учените в университета в Мелбърн, в което са участвали 3000 мъже и 3500 жени над 40-годишна възраст, предаде "Монитор".
Учените са изяснили, че при непълна работна седмица и при отсъствието на преумора и стрес участниците в експеримента са демонстрирали по-голяма производителност. Когнитивните способности на тези, които работят 60 часа седмично, са по-ниски от на тези, които работят по-малко. „Работата може да бъде нож с две остриета. От една страна тя стимулира мозъчната активност, но от друга страна преработването и определените видове задачи могат да провокират преумора и стрес, което на свой ред може да се отрази негативно на познавателните способности", пише в изследването. Според професора по икономика от Университета Колин Маккензи, преработването може да нанесе повече вреда на мозъчната дейност, отколкото отсъствието на работа.
Редактор "Екип на Петел",
За реклама в "Петел" на цена от 40 евро без ДДС на ПР публикация пишете на [email protected]
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на [email protected] по всяко време на дежурния редактор!
От 2027 година ще има експресно обслужване на шофьори за дрога и алкохол
Дата: 10/08, 18:01
Светлинното изкуство край брега на морето преобрази пет наши курорта
Дата: 10/08, 17:48
Веласкес: Левски има изключителни хора в съблекалнята
Дата: 10/08, 17:42
ББР предложи на БНБ три кандидатури за изпълнителен директор на банката
Дата: 10/08, 17:30
НАП откри 700 нарушения по Черноморието
Дата: 10/08, 17:191 Коментар