България остава държавата от Европейския съюз с най-ниска брутна минимална работна заплата - 286 евро. Това показват данните на Евростат за януари 2019-а година, където Румъния е с минималната заплата е 446 евро, пише Блиц.
В 22 от общо 28-те страни членки на Европейския съюз има национални минимални заплати, като разликата между най-ниската и най-високата е близо 7 пъти. България традиционно е на последно място, въпреки че през 2019-а най-ниското възнаграждение беше увеличено от 510 на 560 лева.
От Евростат посочват, че в девет държави членки минималните заплати варират между 400 и 600 евро месечно. Всички те са в Източната част на ЕС, например Чехия и Словакия - съответно с 519 и 520 евро. В Южната част минималните заплати в пет държави членки са между 650 и над 1000 евро месечно - Гърция е с 684 евро, както и Испания с 1050.
Редактор "Екип на Петел",
За реклама в "Петел" на цена от 40 евро без ДДС на ПР публикация пишете на [email protected]
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на [email protected] по всяко време на дежурния редактор!
20 градуса по Черноморието
Дата: 12/11, 06:00
Спортът по телевизията в четвъртък 12 ноември
Дата: 12/11, 05:00
Кирил Белелиев: „Соларната система не свършва с монтажа на панелите“
Дата: 12/11, 04:30
Хороскоп за четвъртък: Овен - романтика; Близнаци - напрежение; Дева - приоритети; Стрелец - повече задачи; Риби - приятни емоции
Дата: 12/11, 04:30
Как се прави здрав корем
Дата: 12/11, 04:10