Снимка Булфото, архив
От днес влиза в сила новият минимален дневен размер на обезщетението за безработица.
Минималният дневен размер на обезщетението за безработица се повишава от 9 на 12 лв., което прави ръст от 33 на сто.
Увеличението ще се отрази благоприятно на между 30 000 и 33 000 безработни средно на месец в периода от 1 октомври до 31 декември.
Паралелно с нарастването на минималния размер на обезщетението за безработица, от 1 октомври срокът за получаването му се удължава от 4 на 7 месеца. Промяната важи за обезщетенията, отпуснати след 30 септември, както и за отпуснатите по-рано, чийто срок не е изтекъл към 1 октомври.
Новата разпоредба ще се отрази положително на между 13 000 и 15 000 души средно на месец в периода от 1 октомври до 31 декември, предаде БТА.
Двете мерки са част от пакета социално-икономически мерки на правителството във връзка с възникналата ситуация поради разпространението на COVID-19, чрез които се цели осигуряване на подкрепа на безработните лица в условията на пандемия. За тяхното изпълнение е необходим допълнителен разход в размер на 14 млн. лв. за 2020 година.
Редактор "Екип на Петел",
За реклама в "Петел" на цена от 40 евро без ДДС на ПР публикация пишете на [email protected]
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на [email protected] по всяко време на дежурния редактор!
Ефремова: Министрите и членовете на политическия кабинет са със замразени възнаграждения
Дата: 09/11, 21:08
Как се прави здрав корем
Дата: 09/11, 21:00
13-годишно дете сред участниците в опасното каране на тротинетки и мотори в София
Дата: 09/11, 20:461 Коментар
Блокираха Белия дом: Кола се вряза в охраняема зона, докато Тръмп е вътре
Дата: 09/11, 20:381 Коментар
Взриви се завод за желязо в Турция, поне 10 са загинали, има много ранени
Дата: 09/11, 20:35