Правило за връщане на стоки в различни обекти ще пощури веригите в България


Дата: 09/07, 09:47

Пиксабей

Ако купите продукт от един обект на дадена търговска верига, може да го върнете в друг.

Това правило е малко известно, но е законно право.

Търговците са длъжни да приемат рекламациите на своите клиенти за дефектни стоки във всеки от търговските си обекти, припомня пред Economic.bg основателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.

Това означава, че ако по време на почивката сте си купили от магазин на верига нещо и след прибирането Ви у дома установите неизправност, не е необходимо да се връщате отново там.
„Понякога потребителите се оплакват, че продавачът не приема рекламацията им с мотив, че са закупили дефектната стока от друг обект на същия търговец. По закон обаче тя може да бъде предявена във всеки от търговските обекти на търговеца на територията на страната, в които се осъществява подобна търговска
дейност като тази в обекта, откъдето е поръчана услугата.

А правото на избор на място за това е изцяло на потребителя.“, обяснява експертът.
Тя съветва потребителите при предявяването на рекламация да настояват тя да бъде вписана в задължителния за всеки търговец регистър и да изискват да им бъде издаден официален документ с датата, номера на вписмане на
рекламацията в регистъра и вида на стоката.

„Рекламацията може да бъде направена и устно, но нашият съвет е да изберете писмената форма, за да разполагате с доказателства, че сте съобщили за проблема по надлежен начин и в срок. Необходимо е да посочите в какво се изразява дефектът и начина, по който предпочитате той да бъде  отстранен – с привеждане на стоката в съответствие чрез безплатен ремонт или замяна, пропорционално
намаляване на цената или разваляне на договора. Важно е да посочите и данни за контакт – адрес, електронна поща, телефон и др. Задължително е да приложите документи, които доказват покупката и на които се основава претенцията – касова бележка, фактура или документ, удостоверяващ плащането.

При наличието на протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката, както  и установяващи претенцията
по основание и размер, също е във Ваш интерес да бъдат добавени.“, обяснява Габриела Руменова.
Начинът на удовлетворяване на рекламацията зависи от вида на дефекта. „Законодателят е предвидил възможност  потребителят да избира между ремонт или замяна, като обаче се спазва правилото за пропорционалност. Преценката
се прави на база всички обстоятелства в конкретния случай – стойността на стоката при пълното и съответствие с договора за продажба, значимостта на несъответствието и възможността да бъде предоставено другото средство за
защита на потребителя без значително неудобство за него“, посочват още от „Ние, потребителите“.
Съгласно Закона за защита на потребителите ремонтът или замяната трябва да бъдат извършени без значително неудобство за потребителя, като се вземат предвид естеството на стоките и целта, за която са му били необходими.

Когато несъответствието се отстранява чрез ремонт или замяна на стоките, потребителят има задължението да ги предостави на разположение на продавача, а при замяна продавачът взема заменените стоки обратно от потребителя за  своя сметка.

Когато извършването на ремонт или замяна изисква демонтирането на инсталирани преди това стоки и инсталирането на заместващи ги, то ангажиментът или разходите за всичко това са за сметка на продавача.
Редът за предявяване на рекламация е следният – първо към търговеца, а при необходимост – към помирителна комисия или към Комисията за защита на потребителите с настояване да бъде извършена проверка по случая и да способства за разрешаването на спора.



За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg

Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!

Последните новини виж - ТУК!


Проверка на фактите: Съобщете ни, ако видите фактологични грешки и нередности в статията или коментарите. Пишете директно на info@petel.bg. Ще обърнем внимание!


Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!

 

 

Зареждане на коментарите. Моля, изчакайте!



Спонсорирани връзки.



Цанко Цанков постигна целта си да преплува 100 км във водите на Дунав
Дата: 06/09, 22:04

Къци ошашави феновете си: Като умра искам да видя тези неща
Дата: 06/09, 21:551 Коментар

Радев: Днес отдаваме почит към хората, които пометоха границите на историческа несправедливост
Дата: 06/09, 21:46

Незабравима заря в Пловдив за Съединението
Дата: 06/09, 21:41

Цанко Цанков плува 100 км по Дунав в опит за световен рекорд и с послание за мир
Дата: 06/09, 21:35

Още новини
Спонсорирани връзки.

twitter Facebook
Нагоре Назад
Petel.bg © 2011 - 2024 | Пълна версия