Създаването на онлайн бизнес е вълнуващ процес, който обаче има своите предизвикателства. Един от начините да увеличите шансовете си за успех, е да почерпите опит от пропуските на другите. В тази статия ще разгледаме 7 от най-честите грешки, които начинаещите предприемачи правят, и как можете да ги избегнете.
Една от най-големите грешки, които много млади предприемачи правят, е да пристъпят към създаване на сайт без ясен план и стратегия. Да имате красив и функционален сайт е важно, но също толкова ключово е да знаете точно как ще го използвате за привличане на клиенти и за постигане на бизнес целите си.
Когато стартирате своя онлайн магазин или уебсайт, е важно да планирате предварително неща като структурата, съдържанието, оптимизацията за търсачките (SEO) и др. Пропускайки тази стъпка рискувате да загубите време и ресурси, а сайтът да не отговори на очакванията ви.
Преди да започнете какъвто и да е бизнес, трябва да извършите детайлно пазарно проучване. Много предприемачи бързат да стартират, без да разбират конкуренцията, целевата аудитория и нуждите на пазара. Това повишава риска да предложите продукти или услуги, за които няма достатъчно търсене, или които не отговарят на нуждите на клиентите ви.
Проучването на пазара ви помага да разберете какво предлагат конкурентите и как може да се позиционирате по-ефективно. Използвайте различни източници на информация, за да получите възможно най-детайлна и точна представа за нишата, в която сте си избрали да оперирате.
Много нови онлайн бизнеси страдат от липсата на яснота относно конкурентното си предимство (т.нар. UVP - unique value proposition). Става дума за онова, което ще отличи вашия бизнес от този на конкурентите ви. Задайте си въпроса: "Защо клиентите трябва да купуват от нас, а не от друг?".
Ако нямате конкретен и убедителен отговор, продължавайте да рафинирате идеята си, докато не го откриете. Вашето конкурентно предимство трябва да бъде видимо на всяка страница от сайта ви. Важно е да се фокусирате върху ползите за клиентите, а не само върху характеристиките на продуктите.
Друга основна грешка при създаването на онлайн бизнес е да се фокусирате прекалено много върху продукта и недостатъчно върху клиента и неговите потребности. Важно е да помните, че успешният бизнес не се основава само на качеството на продуктите, а и на това как те решават проблемите на хората.
Потребителите трябва да са в центъра на вашата стратегия. Разберете техните потребности. Какво ги мотивира да купуват? Как можете да подобрите техния опит? Добрата комуникация с клиентите и персонализираните предложения могат да бъдат ключови фактори за успеха ви.
SEO оптимизацията е важна за привличане на органичен трафик към един сайт. Тя обаче е дългосрочна инвестиция, чиито резултати се виждат чак след няколко месеца. Поради това много нови бизнеси подценяват силата ѝ и я оставят на заден план.
В действителност неща като стратегическо използване на ключови думи, бързина на зареждане на сайта и качествено съдържание могат да помогнат на вашия сайт да се класира добре. А това води след себе си по-висок трафик, повече потенциални клиенти и, в крайна сметка - по-голям оборот.
С нарастващата употреба на мобилни устройства във всички сфери, да не отдадете дължимото на дизайна на вашия онлайн магазин за по-малки екрани може да ви струва скъпо. Болшинството от хората пазаруват онлайн през мобилните си телефони и ако това не е възможно, бихте загубили значителен брой потенциални клиенти.
Вашият сайт трябва да бъде лесен за навигация и бърз за зареждане на всяко мобилно устройство. Ако не обърнете внимание на мобилната версия, рискувате да загубите потребителите, които предпочитат да пазаруват чрез смартфоните си.
За да не се налага да обръщате допълнително внимание на този въпрос, потърсете повече информация за решенията тип „всичко в едно”. Този тип платформи включват всичко необходимо за изграждането на един добър онлайн магазин, включително мобилна оптимизация.
Независимо колко добър е продуктът ви, ако не го промотирате той няма да достигне до целевата ви аудитория. Много начинаещи предприемачи не инвестират достатъчно усилия в разработването на ефективна маркетингова стратегия или пък не отделят достатъчно голям бюджет за реклама.
Истината е, че подходящата комбинация от маркетингови кампании в социалните мрежи, чрез имейл и създаването на качествено съдържание, което да привлича органичен трафик, има потенциала да даде отлични резултати. Съчетана с целенасочената употреба на платена реклама в канали като Meta и Google Ads, подобна стратегия може да изстреля бизнеса ви по пътя към успеха.
За да заработи един бизнес онлайн е достатъчно да има функциониращ електронен магазин, но за да бъде той успешен е нужно много повече. Избягвайки често срещаните грешки на начинаещите предприемачи, вие ще имате свободата да се концентрирате върху специфичните проблеми за вашия собствен бранд. С внимание към детайлите и правилния подход, ще поставите основите на стабилен и успешен онлайн бизнес.
*публикация
За реклама в "Петел" на цена от 60 лева без ДДС на ПР публикация пишете на info@petel.bg
Следете PETEL.BG всяка минута 24 часа в денонощието!
Изпращайте вашите снимки на info@petel.bg по всяко време на дежурния редактор!
Знаете ли до какви усложнения може да доведе грипа?
Дата: 07/11, 15:00
Рухнаха печалбите на най-продаваната в България марка коли
Дата: 07/11, 14:57
Задава се сделка: Групата на "Агрополихим" иска да влезе с 20% в "Неохим"
Дата: 07/11, 14:53
Съдът отказа да пусне от домашния арест Габриела Славова-Пеева
Дата: 07/11, 14:51
Съобщиха последните данни за кредитите и сметките в банките
Дата: 07/11, 14:48