Общинските съвети ще определят отстъпката за старите коли с мощност до 74 киловата, които разполагат с катализатор, но не отговарят на стандартите Евро 3, 4, 5 и 6. Тя ще е между 20% и 40% от стандартния размер на данъка.
Това решиха окончателно депутатите, които приеха на второ четене промените в Закона за местните данъци и такси. Текстът бе предложен в пленарната зала от депутата от левицата Дора Янкова, бивш кмет на Смолян.
В момента автомобилите с катализатор и с мощност до 74 киловата ползват отстъпка до 50%, независимо дали отговарят на евростандартите.
Първоначално финансовото министерство предлагаше отстъпката за колите с катализатори да отпадне изцяло, ако те не отговарят на еконормите на ЕС. Впоследствие депутати от управляващите внесоха предложение облекчението да остане, но да намалее на 30% догодина и да отпадне изцяло през 2017 г.
В същото време депутатите приеха сериозно намаление на данъка да получат колите със същата мощност, които отговарят на еконормите. Автомобилите с Евро 3 и Евро 4 ще получават намаление от 50%, а тези с Евро 5 и Евро 6 - 60 на сто. За да получи отстъпка, собственикът на автомобила ще трябва да представи в общинската данъчна служба документ, с който производителят определя екологичната категория.
"Труд"
Здравната каса прекрати договора си с болницата, в която почина 6-годишният Ангел
Дата: 07/10, 20:54
Дипломат: Още по-резонно е да говорим за Черно море като "по-близкия изток"
Дата: 07/10, 20:51
Няма да махат таксата за Дунав мост, но въвеждат електронно плащане
Дата: 07/10, 20:48
Под въпрос е дали решенията на КСНС са приети
Дата: 07/10, 20:44
Военният министър: Ще обследват с подводен дрон мястото, където потъна корабът със сирийски екипаж
Дата: 07/10, 20:253 Коментара